Promocija turizma i kulture

Kruševac - Venčanje kao u doba NemanjićaŠampioni.jpg

Osvojeno mesto: Šampion
Populacija: 127.429
Broj privrednih subjekata: 5.529
Stepen razvijenosti: II grupa
Broj bodova: 105
Kontakt: www.krusevac.rs; protokol@krusevac.rs

 

Ekstravagantna trpeza, zanimljivi kostimi i srednjovekovni običaji, izdvojili su Kruševac u kategoriji promocije turizma i kulture projektom kolektivnog venčanja kao u doba Nemanjića. Grad Kruševac i Turistička organizacija u čast obeležavanja nacionalnog praznika Vidovdan, organizuju tokom juna brojne manifestacije, a jedna od njih je i trodnevni međunarodni festival Viteški megdan u Lazerevom gradu. Centralni događaj manifestacije je organizovanje grupnog srednjovekovnog venčanja u crkvi Lazarici. Prvi put je organizovano 2016. kako bi se oživela epoha srednjeg veka. Karakteristično za ovu manifestaciju je da se mladenci venčavaju u odeći koja oslikava tradiciju davnih vremena, što je ideja i u pripremi trpeze. Manifestacija je doprinela da se u odnosu na 2016. broj turista poveća za 22%, a broj noćenja za 14%. U 2017. na ime boravišne takse u Kruševcu je uplaćeno 61% više sredstava. Manifestacija je kategorisala Kruševac turističkim mestom druge kategorije.

Prilog o pobedničkom rešenju emitovan u emisiji Ovo je Srbija, RTS

 

Tekst o pobedničkom rešenju objavljen u dnevnom listu Politika

naled krusevac-1.jpg

 

Loznica - Od virtuelnog do stvarnog obilaska LozniceVicešampioni.jpg

Osvojeno mesto: Vicešampion
Populacija: 79.327
Broj privrednih subjekata: 3.348
Stepen razvijenosti: III grupa
Broj bodova: 99
Kontakt: www.loznica.rs; dmilutinovic@loznica.rs

 

Loznica je otišla korak dalje sa novim tehnologijama u prezentaciji turističkog bogatstva kroz kreiranje virtuelnih tura po gradu. Ovaj poduhvat doneo je Loznici ne samo nove turiste već i titulu Vicešampiona lokalnog razvoja u oblasti promocije turizma i kulture.

Grad Loznica i Turistička organizacija su tokom 2017/18. akcenat stavili na digitalnu promociju turističkih potencijala. Ovakav pristup ocenjen je kao neophodan za dalju komunikaciju i plasiranje željenih informacija prema turistima. Osim pokretanja novog, modernog sajta sa ažuriranim informacijama, i fotografijama, turistima su dostupne i virtuelne ture koje promociju turističkih potencijala čine kompletnijom. Smisao kreiranja virtuelnih tura je da posetioce jedinstvene „šetnje“, najpre privuče da što duže ostanu na sajtu, a potom i da ih zainteresuju da posete Loznicu. Porastao je i broj pratilaca na društvenim mrežama Facebook i Instagram, gde su sistemski plasirane informacije o turističkim potencijalima grada, te je tako u 2017. zabeleženo povećanje od  167,4% u odnosu na 2016. lajkova objava na Facebook stranici. Sve to rezultiralo je da grad Loznica u protekle tri godine zabeleži povećanje broja turista za čak 58%.

Prilog o pobedničkom rešenju emitovan u emisiji Ovo je Srbija, RTS


Tekst o pobedničkom rešenju objavljen u dnevnom listu Politika
vicesamp-1.jpg