[TV N1] Žene u biznisu

NALED često organizuje radionice za osnaživanje žena u biznisu. Kako funkcionišu radionice?

"Nedavno je održana 5. tkačka kolonija u Somboru koja je jedan od načina da pomognemo ženama koje se bave rukotvorinama da svoje veštine unaprede, da budu prepoznate kao stvaralački deo društva i da se proizvodi koje one izrađuju plasiraju, pre svega da se koriste kao poslovni pokloni koje koriste privreda i institucije. Takvi programi su potrebni i za obrazovane i poslovne žene. Uradili smo analizu sredstava koja se bespovratno dodeljuju na republičkim i lokalnim konkursima. Tu smo uočili veliki disbalans. Od sredstava koja se dodele, četiri idu firmama koje su u vlasništvu muškaraca, a jedan firmama u vlasništvu žene. Konkurs je jednako otvoren za sve, ali nisu isti uslovi, jer se na konkursima favorizuju velike firme koje su izvoznici, koje se bave proizvodnjom i na kraju koje mogu da polože sredstvo garancije. Mi smo i u tom delu radili u izmenama Zakona o katastru prošle godine uneli smo jednu važnu odredbu koju smo dugo zagovarali, a to je da se vrši automatski upis vlasništva nad nepokretnostima koje su stečene u braku", kaže Jovanović. 

Koliko su žene uspešne u biznisima koje pokrenu i koliko je uošte žena u biznisu?

"Upravo sprovedena anketa USAID-a pokazala je da su veoma uspešne, da su najuspešnije kao vlasnice firmi i da tu postižu uspehe bolje o d muškaraca. Ti rezultati kažu da su nešto manje uspešne kao menadžeri. Oko 30 odsto firmi u Srbiji je u vlasništvu žena, što nije loše, ali mi zagovaramo da se to popravi, pre svega kroz davanje boljih prilika".

Kompletno gostovanje dostupno je na sajtu TV N1 na sledećem linku

 

 

Ova stranica koristi kolačiće kako bismo vam obezbedili najbolje korisničko iskustvo. Ukoliko nastavite da pretražujete stranicu, pristajete na korišćenje kolačića.

NASTAVITE SAZNAJTE VIŠE