[TV Prva - Jutro sa Jovanom i Srđanom] Uvođenje ChatBot tehnologije u rad javne uprave

Gost: Violeta Jovanović

VODITELJ: Odlazite po određeni dokument u opštinu i tu vas čeka robot. Uvođenje prvog virtuelnog asistenta u rad lokalne samouprave doprineće razvoju i unapređenju komunikacije sa građanima. Željka, dobro jutro. Reci nam, koje sve opštine će imati svog robota i kada počinje da radi?

REPORTER: Dobro jutro Srđane još jedanput. Za sad, i posebno dobro jutro evo odmah da kažemo našim gledaocima iz Šapca i Sombora. Te dve lokalne samouprave će u narednih godinu dana dobiti mogućnost da što se građane tiče umesto da čekaju na šalteru i traže odgovor od službenika u opštini, zapravo to sve urade zahvaljujući tom robotu. A to je ustvari jedan čet, čet bot, tako se zove. Više o samoj tehnologiji ispred NALED-a izvršna direktorka Violeta Jovanović. Šta dakle znači, ovo nam je maketa a šta zapravo znači taj robot čet bot virtuelni asistent? Kako nam on pomaže u toj birokratiji?

VIOLETA JOVANOVIĆ, (Izvršna direktorka NALED-a): Dobro jutro. Ova ideja je potpuno na liniji NALED-a i naših napora da popravimo poslovni ambijent tako što ćemo javne službenike rasteretiti neproduktivnih poslova, tako da mogu da građanima i privredi pružaju efikasne javne usluge. Ova ideja konkretno znači jednu komunikacionu platformu odnosno sistem za komunikaciju sa građanima i privrednom, koji je dostupan 24 sata dnevno, sedam dana u nedelji i koji odgovara na njihova pitanja iz različitih oblasti koji su u nadležnosti lokalne administracije. To mogu da budu komunalne usluge, urbanizam, prostorno planiranje, turizam ili izdavanje dokumenata, u zavisnosti od toga šta ove dve lokalne samouprave koje učestvuju u projektu odaberu kao prioritet a ceo projekat sprovodimo uz podršku nemačke razvojne saradnje jer je ovo jedna nova tehnologija koja se sad kod nas po prvi put primenjuje.
REPORTER: Koja se u svetu inače već primenjuje.

VIOLETA JOVANOVIĆ, (Izvršna direktorka NALED-a): Tako je. Ona kod nas isto već funkcioniše ali u privredi, pre svega u sektoru bankarstva, negde u zdravstvu gde je na ovaj način građani, klijenti mogu da u svakom trenutku dobiju odgovor na, na ono što ih zanima. Kod nas još uvek ne funkcioniše u javnoj administraciji, nešto najbliže u regionu imamo u Banjaluci, ovakav sistem je funkcionisao prošle godine a u segmentu izdavanja građevinskih dozvola koji je tamo prepoznat kao problematičan a ovde kod nas ćemo videti gde su uska grla u ove dve opštine na koje lokalna administracija hoće da stavi akcenat i da tu poboljša svoje usluge ka građanima.
REPORTER: To znači ustvari da će građani moći da pošalju takoreći poruku, da će to biti jedno online će moći da saznaju sve informacije. Nema potrebe da dolaze u opštinu, već sve na taj način i 24 sata.

VIOLETA JOVANOVIĆ, (Izvršna direktorka NALED-a): Jeste. Konkretno, ovaj sistem radi po sistemu četa što znači da se njemu pristupa putem pametnog telefona ili računara, gde u direktnoj razmeni u komunikaciji sa virtuelnim asistentom postavimo pitanje i dobijamo odgovor. To je jedan vrlo efikasan sistem koji je građanima stalno na usluzi, tako da očekujemo da ovaj sistem značajno rastereti javne službenike, da odgovaraju na takva pitanja koja se sad dobijaju putem telefona ili sajta a s druge strane, ovakav sistem će da gradi jednu bazu znanja o lokalnoj samoupravi, da vide gde su te neuralgične tačke, gde postoji najviše pitanja, gde postoji najviše problema, da budu u interaktivnoj komunikaciji s građanima koji postavljaju neka potpitanja, da vide šta je tu najvažnije i da na taj način budu efikasniji.

Ova stranica koristi kolačiće kako bismo vam obezbedili najbolje korisničko iskustvo. Ukoliko nastavite da pretražujete stranicu, pristajete na korišćenje kolačića.

NASTAVITE SAZNAJTE VIŠE