Optimizacija administrativnih procedura

Kao deo sveobuhvatnog projekta Vlade Republike Srbije kojim koordinira Republički sekretarijat za javne politike SJP i koji za cilj ima formiranje Registra administrativnih procedura i pojednostavljenje preko 2.500 administrativnih procedura, od novembra 2017. do kraja marta 2019. godine, NALED sprovodi projekat Podrške reformi javne administracije u Srbiji uz podršku Nemačke razvojne saradnje GIZ i u saradnji sa RSJP. 

U okviru projekta, NALED je izdvojio ukupno 28 administrativnih procedura iz oblasti zdravstva i poljoprivrede, grupisanih u 5 setova procedura, koje najviše opterećuju privredu po učestalosti ponavljanja postupka, ali i po vremenu i novcu koje je potrebno izdvojiti kako bi došli do kraja procedure. Na osnovu detaljne analize propisa, kao i načina provođenja procedura, NALED-ovi stručnjaci će dati predlog optimizacije procedura koji će usaglasiti sa relevantnim institucijama i privredom.

Predlog optimizacije bi trebalo da dovede do jednostavnije i jeftinije procedure za privredu, ali i kvalitetnijih i ažurnijih podataka za državne organe, a naročito inspekcijske organe.

Glavni rezultati projekta biće:

  • Detaljna analiza odabranih administrativnih procedura
  • Preporuke načina optimizacije odabranih administrativnih procedura
  • Info grafici koji će prezentovati način na koji se procedura sprovodila pre i nakon predloga optimizacije.