"Umetnost Srbije", prva godišnja kampanja posvećena promociji kulturne ponude gradova i opština kroz dela čuvenih slikara, uspešno je realizovana i tom prilikom naišla je na izuzetnu reakciju članova, partnera i prijatelja NALED-a, ali i šire javnosti. Kampanju je sproveo NALED u saradnji sa pet lokalnih samouprava koje je predstavljalo šest naših velikih umetnika - Uroš Predić (Pančevo), Milena Pavlović Barili (Požarevac), Sava Šumanović i Ilija Bašičević Bosilj (Šid), Milan Konjović (Sombor) i Mihailo Milovanović (Užice).
U okviru kampanje, osmišljena je posebna linija promotivnih materijala i protokolarnih poklona NALED-a sa motivima najpoznatijih slika ovih umetnika koja su izložena u lokalnim ustanovama kulture. Na taj način, više od 2000 visokih državnih zvaničnika, privrednih lidera, predstavnika međunarodne zajednice i diplomatskog kora bliže je upoznalo kulturno nasleđe lokalnih samouprava koje su se priključile kampanji. Ovu specijalnu ediciju promotivnih materijala i poklona čine ručno rađene čokolade, notesi, agende i kalendari koje, osim motiva slikarskih dela, sadrže informacije o umetniku, ustanovi kulture i lokalnoj samoupravi.
"Umetnost Srbije" lansirana je na prošlogodišnjoj Skupštini NALED-a, a tokom sledećih 12 meseci bila je okosnica svih većih događaja naše organizacije. U okviru tradicionalnog Septembarskog susreta koji na Belom dvoru okuplja više od 1000 zvanica, organizovana je izložba reprodukcija slika šest umetnika koji su bili deo prve kampanje. Tom prilikom, na Dvoru je izloženo i originalno delo Uroša Predića - Portret Kralja Aleksandra I Karađorđevića u vlasništvu Narodnog muzeja u Pančevu, a premijerka Republike Srbije Ana Brnabić jedna je od zvanica koje su posetile izložbu i informisale se više o kampanji.
Tokom cele godine ogranizovana je i prateća kampanja posvećena Umetnosti Srbije na društvenim mrežama NALED-a. Predstavljeni su svi umetnici, galerije i muzeji, gradovi i opštine, a uoči Nove godine organizovano je i tematsko nagradno takmičenje na Fejsbuku. Kampanju na digitalnim platformama videlo je više od 120.000 ljudi koji su na taj način dobili nove informacije o velikim umetnicima, njihovim delima, ali i gradovima i opštinama iz kojih potiču i ustanovama kulture koje mogu posetiti.
Kampanja "Umetnost Srbije" zainteresovala je mnoge predstavnike privrede, međunarodne zajednice i državnih institucija koji su direktno istakli svoje utiske, te je predviđanje da će nastavak kampanje prevazići dosadašnje okvire i dodatno promovisati srpsku likovnu umetnost.
05.07.2019
It's hard to know life, painting is easy. You just need to start, and it goes on its own....Read more26.08.2019
Despite an invitation to come to Paris, the center of artistic world, he was...Read more26.08.2019
Painting is a miracle. And it is always an enigma. If it weren't - I would have stopped painting long ago. ...Read more07.08.2019
And then the Dance will flow from our palms dry from life. It will be neither...Read more07.08.2019
The Šid landscape is the most picturesque, and for me, the most beautiful...Read more26.08.2019
When I sit down to see how a painting emerges, it actually does emerge, and when...Read moreThis website uses cookies to ensure the best user experience. By continuing to browse the site, you consent to the use of cookies.
CONTINUE LEARN MORE