"Umetnost Srbije", prva godišnja kampanja posvećena promociji kulturne ponude gradova i opština kroz dela čuvenih slikara, uspešno je realizovana i tom prilikom naišla je na izuzetnu reakciju članova, partnera i prijatelja NALED-a, ali i šire javnosti. Kampanju je sproveo NALED u saradnji sa pet lokalnih samouprava koje je predstavljalo šest naših velikih umetnika - Uroš Predić (Pančevo), Milena Pavlović Barili (Požarevac), Sava Šumanović i Ilija Bašičević Bosilj (Šid), Milan Konjović (Sombor) i Mihailo Milovanović (Užice).
U okviru kampanje, osmišljena je posebna linija promotivnih materijala i protokolarnih poklona NALED-a sa motivima najpoznatijih slika ovih umetnika koja su izložena u lokalnim ustanovama kulture. Na taj način, više od 2000 visokih državnih zvaničnika, privrednih lidera, predstavnika međunarodne zajednice i diplomatskog kora bliže je upoznalo kulturno nasleđe lokalnih samouprava koje su se priključile kampanji. Ovu specijalnu ediciju promotivnih materijala i poklona čine ručno rađene čokolade, notesi, agende i kalendari koje, osim motiva slikarskih dela, sadrže informacije o umetniku, ustanovi kulture i lokalnoj samoupravi.
"Umetnost Srbije" lansirana je na prošlogodišnjoj Skupštini NALED-a, a tokom sledećih 12 meseci bila je okosnica svih većih događaja naše organizacije. U okviru tradicionalnog Septembarskog susreta koji na Belom dvoru okuplja više od 1000 zvanica, organizovana je izložba reprodukcija slika šest umetnika koji su bili deo prve kampanje. Tom prilikom, na Dvoru je izloženo i originalno delo Uroša Predića - Portret Kralja Aleksandra I Karađorđevića u vlasništvu Narodnog muzeja u Pančevu, a premijerka Republike Srbije Ana Brnabić jedna je od zvanica koje su posetile izložbu i informisale se više o kampanji.
Tokom cele godine ogranizovana je i prateća kampanja posvećena Umetnosti Srbije na društvenim mrežama NALED-a. Predstavljeni su svi umetnici, galerije i muzeji, gradovi i opštine, a uoči Nove godine organizovano je i tematsko nagradno takmičenje na Fejsbuku. Kampanju na digitalnim platformama videlo je više od 120.000 ljudi koji su na taj način dobili nove informacije o velikim umetnicima, njihovim delima, ali i gradovima i opštinama iz kojih potiču i ustanovama kulture koje mogu posetiti.
Kampanja "Umetnost Srbije" zainteresovala je mnoge predstavnike privrede, međunarodne zajednice i državnih institucija koji su direktno istakli svoje utiske, te je predviđanje da će nastavak kampanje prevazići dosadašnje okvire i dodatno promovisati srpsku likovnu umetnost.
05.07.2019
Teško je poznati život, a slikati je lako. Treba samo započeti, posle ide samo....Pročitaj više26.08.2019
I pored poziva da ode u Pariz, središte umetničkog sveta, njega je više privlačila Moskva ili Petrograd....Pročitaj više26.08.2019
Slikarstvo je čudo. I uvek je zagonetka. Da nije tako, davno bih prestao da slikam. ...Pročitaj više07.08.2019
Onda će Igra poteći iz naših dlanova suhih od života. Ni hitra ni...Pročitaj više07.08.2019
Taj šidski kraj je najslikovitiji kraj i meni najlepši. ...Pročitaj više26.08.2019
Kad sednem da vidim kako postane slika, onda zaista i postane, a kad sednem da pišem, onda eto šta je postalo...Pročitaj višeOva stranica koristi kolačiće kako bismo vam obezbedili najbolje korisničko iskustvo. Ukoliko nastavite da pretražujete stranicu, pristajete na korišćenje kolačića.
NASTAVITE SAZNAJTE VIŠE