Odgovori na pitanja - Poziv za podnošenje ponuda: Marketing i PR podrška na programu promocije inovacija i inovatora, preduzetništva, investicija i poslovnog okruženja
- U pozivu je navedeno da ponuda koju će zainteresovano lice dostaviti treba da sadrži najmanje tri reference za realizovane projekte i kampanje iz oblasti promocije inovacija, preduzetništva i investicija. Da li navedene reference treba da budu date od prethodnih Naručilaca sa kojima je zainteresovano lice sarađivalo?
Nije neophodno dostavljanje referenci od prethodnih Naručilaca. Dovoljno je da agencija u okviru prijave dostavi kratak opis realizovanih projekata ili kampanja iz oblasti promocije inovacija, preduzetništva i investicija koji sadrži ime i kontakt podatke naručioca, period realizacije i grafička rešenja, fotografije i druge primere koji mogu da posluže kao ilustracija pristupa agencije i postignutih rezultata.
- Koje dodatne aktivnosti treba navesti u okviru dokumentacije koju treba dostaviti (,,Obrazloženje ponude prema definisanom opisu posla u skladu sa predloženim budžetom; Potrebno je predložiti i dodatne aktivnosti koje nisu obuhvaćene opisom posla, planirano angažovanje (broj čovek/ dana) tokom meseca, dostupne alate i servise, okviran broj komunikacionih proizvoda”)?
Sve aktivnosti koje za cilj imaju promociju inovacija i inovatora, grant šeme, uslova poslovanja i samog projekta, i nisu precizirane planiranim opisom posla, a koje agencija može da pruži u okviru predviđenog budžeta, treba navesti kao dodatne aktivnosti.
- U Opisu posla navodi se sledeće: ,,Ugovaranje neplaćenog oglašavanja i gostovanja u medijima”. Da li se misli na neke određene medije, broj gostovanja i termine?
Ne. Na agenciji je da na početku svake godine projekta pripremi okviran medijski plan u kome će navesti konkretne medije, emisije i termine za plaćena i neplaćena oglašavanja i gostovanja u medijima.
- Da li je u naznačenoj bruto vrednosti Ugovora tokom tri godine sa agencijom uračunat i porez na dodatu vrednost? Ukoliko je tako, da li postoji mogućnost da se agencija oslobodi plaćanja PDV-a s obzirom na to da radi na Projektu koji finansira inostrani donator?
U Pozivu je naznačen ukupni bruto iznos budžeta sa porezom na dodatu vrednost. S obzirom na to da je donator privatna kompanija, nije moguće osloboditi se plaćanja PDV-a.
- Da li se Projekat odnosi isključivo na poljoprivrednu i prerađivačku industriju i MSP iz iste? Da li se Projekat bavi malim I srednjim preduzećima koje pripaduju prehrambenoj industriji generalno – od proizvođača svežeg voća i povrća, do prerađivača hrane, proizvođača specijalizovane hrane, itd…? Da li će u projektu pored MSP (proizvođača) biti uključene i druge institucije iz ovog sektora, koje nisu nužno proizvođači i MSP? Da li je pored poljoprivrednog/prehrambenog sektora uključen još neki drugi, ili subjekti iz nekog srodnog sektora?
Projekat StarTech odnosi se na sva mala i srednja preduzeća koja uvode inovacije proizvoda ili procesa, bez obzira na sektor iz koga dolaze. Grantovi se dodeljuju isključivo malim i srednjim preduzećima, dok će u projekat na druge načine biti uključene i druge institucije i nevladine organizacije.
- Koje su ključne ciljne grupe po stubovima Projekta?
a) Direktna finansijska i ekspertska podrška domaćim malim i srednjim preduzećima – Ključna ciljna grupa su inovativna mala i srednja preduzeća.
b) Podrška reformama koje će doprineti stvaranju boljih uslova za razvoj inovativne privrede – Ključne ciljne grupe su institucije i privreda.
c) Promocija inovacija, inovatora i Srbije kao investicione destinacije – Ključna ciljna grupa su privreda, investitori i donatorska zajednica.
Agencije mogu predložiti i dodatne ciljne grupe prema stubovima Projekta.
- Ko snosi trošak produkcije za animirane videe u sve tri godine projekta i video testemonijale u trećoj godini projekta?
Troškove celokupne produkcije animiranih videa i video testemonijala tokom sve tri godine snosi agencija.
- Ko snosi trošak izrade internet stranice i produkcije svih brending materijala, zakupa prostora i slično?
NALED će biti zadužen za troškove plaćanja oglašavanja u medijima (TV, radio, štampa, portali), izrade internet stranice i mrežne platforme, angažovanja novinara, iznajmljivanja prostora za događaje, iznajmljivanja tehnike, nabavke keteringa, štampe promo materijala i brendinga, izrade analiza i istraživanja.
- Da li je jedini zadatak agencije da osmisli kampanju koja treba da obuhvati pokretanje i promociju programa, informisanje javnosti, animiranje potencijalnih korisnika i ostale stavke koje su navedene na kraju kreativnog zadatka, ili je neophodno dostaviti još nešto pored toga - npr. da li je u samoj ponudi potrebno uraditi akcioni plan ili je u ovoj fazi dovoljno dostaviti samo predlog koncepta kampanje?
U ovoj fazi je dovoljno dostaviti predlog koncepta kampanje koji sadrži i predlog vizuelnog identiteta i grafičkih rešenja na osnovu postojećeg logoa. Agencija može da predloži i akcioni plan, ali ovo nije obavezan deo kreativnog zadatka.