Oblast projekta: Inspekcijski nadzor
Donator: EBRD
Partneri: Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave
Period realizacije: jun 2017 – jun 2020. | Nastavak projekta: jun 2020 - jun 2022.
Portal: www.inspektor.gov.rs
Ciljevi i aktivnosti
Jedinica pruža podršku i obezbeđuje održivo funkcionisanje Koordinacione komisije za inspekcijski nadzor i radnih grupa i sistemski prati sprovođenje Akcionog plana za reformu inspekcija. Ključni ciljevi rada Jedinice su unapređenje kapaciteta inspekcija, regulatornog okvira, digitalizacije, koordinacije i saradnje sa privredom i sudovima.
Ključni rezultati
Regulatorni okvir
- Izmene i dopune Zakona o inspekcijskom nadzoru usvojene u decembru 2018.
- Usvojeni pravilnici, smernice, modeli akata
- Usvojen Zaključak o potrebi usaglašavanja 78 sektorskih zakona sa ZoIN-om
Kapaciteti inspekcija
- Sprovedena analiza kapaciteta republičkih inspekcija sa Akcionim planom za zapošljavanje 1272 inspektora za period 2019-2021.
- Sprovedena analiza stanja kapaciteta inspekcija svih lokalnih samouprava za obavljanje poverenih poslova
- Utvrđen model vrednovanja rada inspektora
- Izrađena Uredba o razvrstavanju radnih mesta i merilima za opis radnih mesta državnih službenika, i usvojena na Vladi
Saradnja sa sudovima
- Saradnja sa Udruženjem sudija prekršajnih sudova – primena sporazuma o priznaju prekršaja
- Donete preporuke iz Uporedno-pravne analize drugostepenog upravnog postupka, upravne inspekcije i upravnog spora u oblasti inspekcijskog nadzora
Koordinacija i saradnja sa privredom
- Formirano 11 radnih grupa, sastavljenih od predstavnika privrede i civilnog društva - oblik dijaloga privrede i inspekcija kroz otvorene sednice
- Održavanje otvorenih sednica radnih grupa za privredu i medije
Digitalizacija
- 36 republičkih inspekcija uključeno u sistem e-Inspektor
- Formirana jedinstvena baza podataka o svim preduzećima i njihovim rizicima