Autor: Jelena Bojović, Milica Anđelković Đoković, Miloš Jovanović, Jelena Rančić, Boban Stojanović, Branko Radulović, Aleksa Jerković Oblast: Regulatorna reforma Datum: 28.05.2024. Preuzimanje: RIS izvestaj 2024 web.pdf
Informacije o regulativi i izmenama propisa od presudne su važnosti za privredne subjekte, s obzirom da kroje pravila poslovanja na tržištu. Stvaranje poslovnog okruženja stimulativnog za razvoj privrede podrazumeva ispunjavanje nekoliko bitnih preduslova među kojima su ključni: predvidivost i stabilna ekonomska politika bez čestih i naglih promena i veća pravna sigurnost koja se ogleda u doslednoj primeni zakona, efikasnoj administraciji i transparentnoj komunikaciji sa državnim organima. Upravo zbog toga, NALED je formulisao Regulatorni indeks Srbije – RIS sa ciljem da pruži uvid i članovima i široj javnosti u način i kvalitet donošenja i sprovođenja propisa.
RIS se sastoji iz šest komponenti, a svaka od njih prati određenu fazu donošenja zakona:
1. Planiranje donošenja ili izmene zakona kao preduslov za predvidivost izmena zakonskog okvira u Republici Srbiji (Komponenta 1: Predvidivost donošenja propisa);
2. Analizu efekata pre donošenja propisa koje doprinose utemeljenosti odluka, odnosno donošenju propisa sa najboljim odnosom troškova i koristi (Komponenta 2: Kvalitet pripreme propisa);
3. Kvalitet uključivanja zainteresovanih strana, koji pokazuje nivo transparentnosti postupka pripreme i donošenja zakona (Komponenta 3: Uključenost zainteresovanih strana);
4. Način implementacije zakona, pre svega efikasnost i ažurnost donošenja podzakonskih akata koji omogućavaju operativno sprovođenje propisa (Komponenta 4: Ažurnost sprovođenja zakona);
5. Otvorenost institucija tokom implementacije zakona, kojim se pokazuje da li su i koliko institucije otvorene za rešavanje nedoumica u vezi zakona u njihovoj nadležnosti tokom sprovođenja propisa (Komponenta 5: Responsivnost institucija);
6. Praćenje efekata zakona, pre svega praćenje koliko je regulatorno opterećenje koje zakon nameće i eventualnih problema u primeni koji mogu dovesti do nove izmene propisa (Komponenta 6: Regulatorno opterećenje).
Ova stranica koristi kolačiće kako bismo vam obezbedili najbolje korisničko iskustvo. Ukoliko nastavite da pretražujete stranicu, pristajete na korišćenje kolačića.
NASTAVITE SAZNAJTE VIŠE