36 inspekcija spremno za rad u eInspektoru

U sredu 10. juna u hotelu Hajat, Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave, Kancelarija za IT i eUpravu i NALED organizovali su 26. sednicu Koordinacione komisije za inspekcijski nadzor na kojoj je zvanično obeležen početak rada 36 republičkih inspekcija u informacionom sistemu eInspektor.

Na skupu su predstavnicima 32 inspekcije uručeni sertifikati za položene obuke za rad u novom sistemu kroz koje je prošlo više od 1.500 inspektora. Takođe, za potrebe rada u sistemu eInspektor Kancelarija za IT i eUpravu je obezbedila 1.340 laptop računara, kvalifikovane elektronske sertifikate i bežični pristup internetu u svim inspekcijama, tako da od danas sve inspekcije u punom kapacitetu rade u eInspektoru.

Na svečanom delu sednice predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić istakla je značaj reforme inspekcija za bolјe uslove poslovanja i smanjenje sive ekonomije u Srbiji. „Danas inspekcije sve ređe posećuju privrednike, ostvaren je savetodavni odnos inspektora prema lokalnoj privredi, a inspektori konačno dobijaju adekvatne uslove za rad“, rekla je premijerka. Ona je naglasila da je digitalizacija važna u svakoj oblasti rada u javnoj upravi i da će nov informacioni sistem eInspektor doneti ono što je suštinski važno za svakog privrednika – koordinisan i transparentan nadzor.

Sledeći korak u reformi je povećanje broja inspektora i bolјi uslovi za rad, najavio je ministar državne uprave i lokalne samouprave Branko Ružić. On je istakao da je manjak inspektora evidentan u skoro svakoj inspekciji i svakom delu Srbije, koja u odnosu na EU ima 2,5 puta manje inspektora u odnosu na broj stanovnika. Otuda i paradoksalne situacije da u pojedinim okruzima nema inspektora u određenim oblastima. “Očekujem da se ovih dana na sednici vlade donese odluka kojom će se zaposliti novih 1.272 inspektora“, rekao je ministar i dodao da je nedavno Vlada Srbije usvojila uredbu kojom je omogućeno da republički inspektori dobiju zvanje samostalnog savetnika i veće plate.

Direktor Kancelarije za informacione tehnologije i eUpravu Mihailo Jovanović pojasnio je da se sada sa uvođenjem ukupno 36 inspekcija u nov informacioni sistem eInspektor ujednačava njihov rad, unapređuje inspekcijski nadzor i stvara svojevrsna kartoteka srpske privrede. „Preko Portala eUprava privredni subjekti će moći da vide sve nalaze inspekcija, rizike u nadzoru i samim tim će moći da pobolјšaju svoje poslovanje“, kazao je Jovanović.

Reformu inspekcija u Srbiji snažno podržava i Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) koja je u saradnji sa NALED-om uspostavila Jedinicu za podršku Koordinacionoj komisiji za inspekcijski nadzor. Direktorka EBRD za Zapadni Balkan Žužana Hargitai naglasila je da je koordinacija inspekcija bila klјučna za uspeh ove reforme. Ona je istakla i da će podržati narednu aktivnost – formiranje kontakt centra za podnošenje prijava ka svim inspekcijama na jednom mestu.

Jedinstveni kontakt centar jedna je od inicijativa NALED-a koji bi građanima i privredi olakšao prijavlјivanje slučajeva poslovanja u sivoj zoni i omogućio efikasnije reagovanje inspekcija. NALED je u saradnji sa Ministarstvom državne uprave doprineo uvođenju novih instituta u inspekcijskoj kontroli kroz izmene Zakona o inspekcijskom nadzoru za koji danas 60% privrednika ističe da je pobolјšao otkrivanje sive ekonomije, a uz podršku vlada Holandije i Norveške omogućio uvođenje sporazuma o priznanju prekršaja u oblasti sive ekonomije, kao i jačanje upravnog nadzora nad radom inspekcija.

Sistem eInspektor predstavlja jedinstveni softver koji povezuje republičke inspekcije. Do kraja godine očekuje se umrežavanje preostalih sedam inspekcijskih organa, kao i povezivanje sa sistemima Poreske uprave, Carine, registrom poljoprivrednih gazdinstava, sistem eDozvole i dr. U okviru eInspektora je evidentirano 1,9 miliona subjekata i objekata inspekcijskog nadzora u Srbiji i četiri inspekcije koje su uključene u sistem kroz pilot fazu projekta u  2018. već su pokrenule 10.000 predmeta kroz novi softver. Jedna od ključnih prednosti eInspektora jeste unapređenje transparentnosti inspekcijskog nadzora i na jedan klik biće moguće dobiti broj prijava inspekcija, broj nadzora po inspekcijama, oblastima ili okruzima, izrečenim merama i niz drugih važnih statističkih podataka.

Ova stranica koristi kolačiće kako bismo vam obezbedili najbolje korisničko iskustvo. Ukoliko nastavite da pretražujete stranicu, pristajete na korišćenje kolačića.

NASTAVITE SAZNAJTE VIŠE