Nova „zapošljavanja“ u Šapcu i Somboru, stigla je MIA

Virtuelni asistent MIA (Municipal Inteligent Assistant) od danas će, u Šapcu i Somboru, pružati informacije o najtraženijim administrativnim procedurama i u realnom vremenu, putem vibera i gradskih portala, odgovarati na upite građana o aktuelnim dešavanjima, radnom vremenu i brojevima telefona javne uprave, najavljeno je na konferenciji povodom puštanje ove platforme u rad.

„Veoma mi je drago što nakon implementacije čet bota na Portalu eUprava koji predstavlja pravu pomoć u lakšem i bržem snalaženju sa korišćenjem elektronskih usluga, danas građani dobijaju mogućnost upotrebe ovog modernog vida komunikacije i u lokalnim samoupravama. Cilj Kancelarije za IT i eUpravu je da sa uspostavljanjem Nacionalne infrastrukture za veštačku inteligenciju, do kraja godine, krene sa masovnom primenom veštačke inteligencije u pružanju elektronskih usluga“, izjavio je dr Mihailo Jovanović, direktor Kancelarije za IT i eUpravu.

Gradonačelnik Šapca Aleksandar Pajić naglasio je da će Šapčani putem četbota MIA moći da dođu do odgovora na pitanja koja su u vezi sa izdavanjem izvoda iz matičnih knjiga, uverenja o državljanstvu, poreskih uverenja i pravima u vezi sa roditeljskim i dečijim dodatkom, dok će, prema rečima načelnice gradske uprave Sombora Jelene Velebit, Somborci sada moći lakše i brže da saznaju kako da ostvare pravo na dečiji dodatak, kao i da se raspitaju o proceduri utvrđivanja visine poreskog duga i izdavanju uverenja o izmirenim obavezama po osnovu lokalnih javnih prihoda. 

Sombor i Šabac su prvi gradovi u Srbiji koji dobijaju svog „asistenta“, a ova inovacija realizovana je putem projekta “Unapređenje opštinskih usluga u Srbiji i BiH uvođenjem četbot aplikacije”, koji sprovode GIZ, SAGA, NALED, Privredna Komora Republike Srpske i Regionalna mreža za povoljno poslovno okruženje u jugoistočnoj Evropi (BFC SEE) u okviru programa develoPPP nemačkog Saveznog ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj (BMZ). Četbot asistente u okviru projekta dobiće i Bijeljina i Laktaši u BiH.

„Naša analiza pokazala je da službenici u Šapcu i Somboru potroše i do 2.400 sati godišnje odgovarajući na upite građana o ovim procedurama, što ih sprečava da se posvete složenijim procesima, koji se još uvek ne mogu digitalizovati. MIA zato ima ulogu da s jedne strane rastereti zaposlene, a s druge da građanima pruži još kvalitetniju uslugu. Komunikacija je zasad moguća putem Vibera i gradskih portala, a u naredom periodu biće omogućena i razmena informacija putem Facebook Messenger aplikacije“, rekla je izvršna direktorka NALED-a Violeta Jovanović. 

Direktorka GIZ-a u Srbiji Daniela Funke iskazala je poverenje da će projekat pokazati prednosti digitalizacije za sve javne i privatne aktere koji učestvuju širom regiona i promovisati digitalnu kulturu. „Snažno verujemo da će znanje i iskustvo koje će biti stvoreno kroz projekat biti od koristi i za druge lokalne samouprave kroz regionalnu razmenu i prenos znanja od strane mreža kao što je BFC SEE“, navela je Funke. 

Direktor divizije za softverska rešenja u kompaniji SAGA Milan Jevtić, demonstrirao je rad četbota i istakao je da je MIA zasnovana na veštačkoj inteligenciji, zbog čega je razgovor s njom nalik razgovoru sa drugom osobom. „MIA je u već sada spremna za komunikaciju po više desetina scenarija i po svim osobinama je na istom i višem nivou od sličnih rešenja u najrazvijenijim zemljama sveta“, rekao je Jevtić.


Povezani Sadržaji

Vesti

IVA se pridružila timu inspekcija

01.03.2021

Prijavljivanje sive ekonomije uz pomoć ChatBot aplikacije....Pročitaj vest
Vesti

Na jesen stiže Mia, nova radnica meseca u Šapcu i Somboru

21.07.2021

Građani Šapca i Sombora od septembra dobijaju ličnog virtualnog...Pročitaj vest
Vesti

Opštine sa povoljnim poslovnim okruženjem uvode virtualnog asistenta za građane

31.01.2020

Ono što ChatBot čini jedinstvenim u odnosu na druge kanale komunikacije...Pročitaj vest

Ova stranica koristi kolačiće kako bismo vam obezbedili najbolje korisničko iskustvo. Ukoliko nastavite da pretražujete stranicu, pristajete na korišćenje kolačića.

NASTAVITE SAZNAJTE VIŠE