Održan susret predsedništva Saveza za eUpravu sa direktorom Kancelarije za ITE

Na tradicionalnom susretu Predsedništva Saveza za eUpravu sa direktorom Kancelarije za IT i eUpravu, Mihailom Jovanovićem, predstavljena su najnovija rešenja Kancelarije za IT na polju razvoja elektronskih servisa i dalji planovi razvoja elektronske uprave u Srbiji.

Susret je otvorila Ana Milovanović, specijalistkinja za regulatornu reformu i koordinatorka Saveza za eUpravu, podsetivši prisutne da se Kancelarija za IT nedavno sertifikovala kao pružalac usluge upravljanja kvalifikovanim sredstvom za kreiranje elektronskog potpisa na daljinu, što je osnov za dalji razvoj usluge omogućavanja elektronskog potpisa u „cloudu.“ To je ujedno bio povod da se razmotre dalji planovi Kancelarije kada je reč o šemama elektronske identifikacije i budućem razvoju elektronskih usluga na Portalu eUprava.

„Došlo je do promene u sistemu registracije i prijavljivanja na Portal eUprava, jer je Kancelarija registrovala svoju šemu prijave putem mobilne aplikacije Consent ID kao šemu visokog nivoa pouzdanosti. To u prevodu znači da će korisnici koji su se do sada prijavljivali na Portal eUprava pomoću mobilnog telefona (dvofaktorskom autentikacijom) i imali donekle ograničen pristup elektronskim uslugama, sada imati pristup svim uslugama i podacima jednako kao da se prijavljuju pomoću kvalifikovanog elektronskog sertifikata“, rekao je Mihailo Jovanović, direktor Kancelarije za IT.
Dodao je da „ko god ima pristup na ovaj način može i da potpisuje dokumenta koristeći potpis u oblaku, odnosno bez prethodnog pribavljanja sertifikata, čitača za kartice i instaliranja dodatnih softvera. Korisnik ima mogućnost potpisivanja .pdf i .xml fajlova. Kancelarija želi da ponudi ovo potpisivanje svim drugim institucijama kroz davanje API servisa, što će značiti da u budućnosti i građani i privreda mogu potpuno besplatno da koriste sve elektronske usluge uz pomoć mobilnog telefona.“

Na sastanku je takođe bilo reči i o donošenju Uredbe o identifikaciji na daljinu od strane Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija što će dalje ubrzati i omogućiti izdavanje sertifikata za identifikaciju i potpis i bez obaveze ličnog prisustva korisnika, što je osnov i za izdavanje sertifikata stranim državljanima.


Povezani Sadržaji

Vesti

Kancelarija za IT i eUpravu i NALED testirali IT bezbednost podataka građana na lokalu

18.12.2018

Na okruglom stolu povodom završetka projekta Informaciona bezbednost i...Pročitaj vest
Vesti

Održana sednica Saveza za eUpravu

30.07.2021

Presek NALED-ovih tekućih i aktuelnih projekata u oblasti elektronske uprave, predstavljanje novog rukovodstva i stepen realizacije...Pročitaj vest
Vesti

Priznanje NALED-u za doprinos razvoju eUprave

03.02.2020

Na međunarodnoj konferenciji „Digitalna saradnja: transformacija vlada“, koju je organizovala Kancelarija za IT i eUpravu, pod...Pročitaj vest

Ova stranica koristi kolačiće kako bismo vam obezbedili najbolje korisničko iskustvo. Ukoliko nastavite da pretražujete stranicu, pristajete na korišćenje kolačića.

NASTAVITE SAZNAJTE VIŠE