Usluga eGrađanin od danas i u Beogradu

Nakon uspešnog pokretanja usluge eGrađanin u Kragujevcu i Subotici, specijalizovani šalter za registraciju građana na Portalu eUprava otvoren je danas i u gradskoj opštini Stari grad. Podršku u kreiranju naloga moći će da zatraže svi Beograđani i tako se pridruže grupi od preko milion korisnika elektronskih usluga.

- Nakon što postanete eGrađanin sva razmena papira, dokumentacije, bilo koja vrsta komunikacije odvijaće se elektronski. Nema razloga da tražite kad radi šalter, da putujete, odlazite da uplaćujete razne takse. I kao što smo uspeli da se prijavimo za vakcinaciju putem ePortala i ovo će postati naša svakodnevnica. Time postajete moderan građanin, koji štedi sebi vreme i novac - izjavila je ministarka državne uprave i lokalne samouprave Marija Obradović.

Direktor Kancelarije za IT i eUpravu dr Mihailo Jovanović naveo je da su eBeba,eRecept i eKatastar samo neke od usluga putem kojih su građani najbolje uvideli prednosti elektronske uprave. „Krajem prošlog meseca ponovo je aktuelna usluga upisa dece u predškolske ustanove - eVrtić, a od ove godine i upis u srednje škole se odvija potpuno elektronski premo portala Moja srednja škoa www.mojasrednjaskola.gov.rs. Građani treba samo jednom da dođu na šalter, da dobiju svoju elektronsku identifikaciju kako bi na bezbedna način pristupali eUslugama uz pomoć mobilnog telefona i više ne moraju da dolaze na šaltere. Sve poslove sa javnom upravom nadalje rade preko interneta ili mobilnog telefona.“, rekao je Jovanović.

Kreiranjem jednog naloga, građani mogu da koriste usluge više državnih portala kao što su eUprava, eZdravlje i esDnevnik, a u narednom periodu direktan pristup biće omogućen i ka ePorezima, APR-u, PIO fondu i portalu CROSO. Sve što je potrebno je da se sa ličnom kartom upute ka šalteru gradske uprave, gde će im službenici izdati korisničko ime i lozinku za pristup Portalu eUprava i instalirati aplikaciju na mobilnom telefonu.

- Opština Stari grad je kao jedan od svojih prioriteta pokrenula proces uvođenja euprave, jer je naša opština bila jedina u Beogradu koja nije bila u tom sistemu. Staro pravilo je da svaki građanin prvi utisak o državi stiče u susretu sa šalterskim službenikom, a od danas stereotipni pojam „administrativnog šaltera“ zauvek odlazi u birokratsku prošlost - izjavio je predsednik opštine Stari grad Radoslav Marjanović.

Usluga eGrađanin deo je šireg projekta unapređenja elektronske dostave dokumenata, koji sprovodi NALED u saradnji sa Kancelarijom za IT i eUpravu i uz finansijsku podršku EBRD-a. 

- NALED je posebno ponosan na svoje učešće u kreiranju usluga i sistema kao što su eDozvole, eInspektor i eŠalter i nastavićemo da se zalažemo za automatizaciju procedura svuda gde je to moguće. U narednom periodu naš fokus biće na digitalizaciji pre svega u domenu zdravstva kroz uvođenje jedinstvenog elektronskog kartona, ali i na uspostavljanju eAgrara za onlajn registraciju poljoprivrednih gazdinstava i dodelu subvencija, kao i na razvoju sistema eProstor za digitalizaciju izrade prostornih i urbanističkih planova - rekla je izvršna direktorka NALED-a Violeta Jovanović.


Povezani Sadržaji

Vesti

Otvaranje naloga na Portalu eUprava nova usluga za građane

09.11.2020

Građani koji žele da bez čekanja u redovima završavaju administrativne...Pročitaj vest
Vesti

Podrška građanima u otvaranju naloga na Portalu eUprava  na šalterima 106 gradova i opština

18.02.2021

Više od 100 gradova i opština u Srbiji imenovalo je administratore...Pročitaj vest
Vesti

Postanite eGrađanin

15.04.2021

Građani koji žele da koriste sve usluge eUprave i postanu eGrađani od danas će u šalter salama gradskih i opštinskih...Pročitaj vest

Ova stranica koristi kolačiće kako bismo vam obezbedili najbolje korisničko iskustvo. Ukoliko nastavite da pretražujete stranicu, pristajete na korišćenje kolačića.

NASTAVITE SAZNAJTE VIŠE