U petak, 12. aprila od 10h u Palati Srbija u Beogradu biće organizovan okrugli sto povodom predstavljanja pravne analize i preporuka za unapređenje upisa u katastar nepokretnosti i dosadašnjih rezultata primene Zakona o postupku upisa u katastar nepokretnosti i vodova.
Preporuke će predstaviti pravni stručni tim koji je izradio analizu, nakon čega će se obratiti i predstavnici nadležnih institucija.
Analiza i preporuke za unapređenje izrađeni su u okviru projekta podrške reformi katastra nepokretnosti koji podržava Fond za dobru upravu Vlade Ujedinjenog Kraljevstva, a koji sprovode PwC i NALED sa resornim institucijama.
Novim Zakonom o postupku upisa u katastar nepokretnosti i vodova uveden je jednošalterski sistem za upis svojine u katastar nepokretnosti preko javnih beležnika - eŠalter. Od 1. jula 2018. građani i privreda više nemaju direktan kontakt s Republičkim geodetskim zavodom (RGZ) odnosno službom katastra, Poreskom upravom i lokalnom poreskom administracijom već sve poslove od pribavljanja izvoda iz lista nepokretnosti, preko overe kupoprodajnog ugovora do uknjižbe prava vlasništva i podnošenja poreskih prijava mogu da završe na jednom mestu - kod javnog beležnika, koji te poslove obavlja sa ostalim organima elektronskim putem.
Cilj reforme katastra je lakši, brži i sigurniji postupak upisa, i uspostavljanje tačne i potpune evidencije o nepokretnostima u Srbiji. Ključne novine i prednosti za građane i privredu:
Ova stranica koristi kolačiće kako bismo vam obezbedili najbolje korisničko iskustvo. Ukoliko nastavite da pretražujete stranicu, pristajete na korišćenje kolačića.
NASTAVITE SAZNAJTE VIŠE