Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu uz podršku Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, NALED-a i UNDP-a, objavljuje Javni poziv za učešće lokalnih samouprava u projektu „eUprava za sve“
O projektu:
Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu (ITE) uz podršku Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, NALED-a i UNDP-a, sprovodi projekat „eUprava za sve“.
Cilj projekta je pružanje podrške digitalnoj transformaciji do 10 pilot lokalnih samouprava u Republici Srbiji kroz jačanje kapaciteta službenika za pružanje elektronskih usluga i korišćenje digitalnih alata, kao i kroz pružanje podrške u unapređenju postojeće digitalne infrastrukture. Odabrane lokalne samouprave dobiće jedinstvenu priliku da uz mentorsku podršku i direktan rad sa stručnjacima za digitalnu transformaciju uvedu nove ili unaprede postojeće elektronske usluge. Zahvaljujući projektu, odabrane lokalne samouprave ojačaće svoje kapacitete za pružanje e-usluga, unaprediti digitalne veštine i osnažiti infrastrukturu, što će im omogućiti efikasnije vođenje administrativnih postupaka u korist građana i privrede.
Pored mentorske podrške i pohađanja serije obuka, odabranim lokalnim samoupravama biće dostavljeni i materijali sa obuka (prezentacije, priručnici i sl) kako bi imali pristup dugoročnom resursu koji će omogućiti kontinuirano usavršavanje zaposlenih i održivost stečenih znanja i veština, kao i efikasnije korišćenje digitalnih alata. Dodatno, ovi materijali omogućiće izabranim JLS da samostalno organizuju interne obuke za nove zaposlene. Promocijom u okviru projekta (kroz organizaciju info dana, plaćenu promociju u medijima, izradu promotivnog materijala), odabrane JLS dobiće veću vidljivost i prepoznatljivost kao lideri u oblasti digitalne transformacije, što će doprineti njihovom boljem pozicioniranju na nacionalnom i regionalnom nivou.
Podrška će biti pružena kroz uvođenje, odnosno unapređenje, elektronskih usluga koje se nalaze na Portalu eUprava, kao što su:
Aplikacija za elektronsku identifikaciju građana i privrede – brža registracija korisnika na Portal eUprava
Omogućava službenicima da registruju građane na Portalu eUprava
Povećava broj korisnika e-usluga, čime se smanjuju redovi i olakšava rad službenika
Građani dobijaju lakši pristup elektronskim uslugama lokalne samouprave
eSanduče – brža i efikasnija dostava akata elektronskim putem građanima i privredi
Lokalne samouprave mogu da elektronski šalju rešenja, odluke i druge akte građanima
Nema potrebe za štampanjem i dostavljanjem dokumenata poštom ili na šalteru
Brže i efikasnije rešavanje zahteva građana
Generator usluga – kreiranje e-usluga prema potrebama građana i privrede
Lokalne samouprave mogu same da kreiraju i uvode nove e-usluge
Digitalizacija procedura u skladu sa specifičnim potrebama lokalne zajednice
Građani dobijaju lakši pristup uslugama poput e-Vrtića (upis dece u predškolske ustanove) i e-Zakazivanja (onlajn zakazivanje termina)
e-Plaćanje – jednostavna uplata taksi i naknada bez čekanja na šalteru
Službenici odmah imaju uvid u status uplate, nema potrebe za dostavljanjem dokaza o uplati
Ubrzanje procedura i smanjenje redova na šalterima
Građani mogu elektronski da plaćaju lokalne takse i naknade
e-Pisarnica – jednostavno pokretanje administrativnih postupaka elektronskim putem
Brža i efikasnija obrada predmeta
Lakša pretraga i pristup dokumentima, kao i bolja kontrola praćenja statusa predmeta
Jednostavnija komunikacija sa državnim i pokrajinskim organima
Građani mogu da podnose zahteve elektronskim putem, bez čekanja u redu na šalterima
Smanjenje opterećenja šalterskih službi i ubrzanje postupaka
Sistem za razmenu podataka „e-ZUP” – elektronski pristup službenim podacima, bez papirologije
Službenici dobijaju elektronski pristup zvaničnim registrima i podacima
Manje papirologije i administrativnog opterećenja
Automatizovano pribavljanje podataka i brža obrada predmeta
Građani više ne moraju da donose dokumente koje država već poseduje
Ubrzanje procedura i eliminisanje nepotrebne dokumentacije
Softver „Pisarnica” – sve procedure lokalne samouprave dostupne onlajn
Brža obrada podataka
Lakša pretraga i pristup dokumentima
Smanjenje rizika od gubitka ili oštećenja dokumenta
Automatizacija i kontrola procesa
Lokalne samouprave dobiće obuku za kreiranje/unapređenje Kataloga postupaka
Građani mogu da podnose zahteve za sve usluge lokalne samouprave elektronski
POS terminali – bezgotovinsko plaćanje, brže i sigurnije transakcije
Povećana efikasnost pri naplati taksi i naknada
Smanjenje rizika od krađe novca, povećana transparentnost i kontrola finansija
Lokalne samouprave dobijaju POS terminale prilagođene svojim potrebama
Mogućnost plaćanja više taksi odjednom ili odvojeno
Građani mogu da plate takse i naknade platnim karticama ili skeniranjem QR koda, bez odlaska u banku
Interni „CRM” sistem – bolja komunikacija i efikasnije upravljanje upitima građana
Jedinstven sistem za praćenje i obradu upita (imejl, Viber, SMS, pozivi itd.)
Brža i efikasnija komunikacija sa građanima
Automatsko prosleđivanje zahteva nadležnim službama
e-Pečat u klaudu – digitalno pečatiranje dokumenata, bez papira i fizičkih pečata
Brže, bezbednije i efikasnije overavanje službenih dokumenata
Integracija sa postojećim informacionim sistemima lokalne samouprave
Ubrzanje procedura i eliminacija nepotrebne administracije
Otvoreni podaci – transparentnost i bolje odlučivanje
Podrška lokalnoj samoupravi u kategorizaciji, obradi i objavljivanju skupova podataka
Javna dostupnost podataka u mašinski čitljivom formatu
Omogućavanje građanima i privredi da koriste podatke za analizu i razvoj aplikacija
Kreiranje elektronskih usluga na osnovu korisničkog iskustva – usluge po meri građana i privrede
Smanjenje gužvi na šalterima
Brža i jednostavnija obrada zahteva korisnika
Razvoj usluga koje su intuitivne, pristupačne i lake za korišćenje
Infrastruktura – unapređenje fizičke i digitalne infrastrukture za efikasnije pružanje usluga građanima i privredi
Pouzdana internet konekcija koja optimizuje administrativne procedure
Povezivanje na jedinstvenu informaciono-komunikacionu mrežu elektronske uprave (Mreža eUprave), jedinstvenu privatnu mrežu koja omogućava bezbednu i pouzdanu razmenu podataka, kao i korišćenje servisa državnih organa implementacijom SD-WAN tehnologije
Kvalitetan WiFi za korisnike sa „captive” portalom koji omogućava prostor za razne vrste poruka i linkove ka ostalim portalima državnih institucija
Standardizovane veb prezentacije (sajtovi) lokalnih samouprava koje omogućavaju lakši pristup informacijama i koje su usklađene sa standardima državnih organa
Registracija zvaničnog domena lokalne samouprave
Hosting za veb prezentaciju (sajt)
Zvanični imejl domeni službenika – obezbeđivanje standardizovane i profesionalne komunikacije sa građanima
Omogućavanje bezbednog čuvanja rezervnih kopija (bekapa) u Državnom data centru u klaudu kroz intuitivan korisnički portal – eliminisanje potrebe za fizičkim čuvanjem podataka i smanjenje troškova održavanja i obezbeđivanje zaštite podataka
Fokus projekta je i na promociji elektronskih usluga među građanima, te se od odabranih lokalnih samouprava očekuje i organizovanje info dana za građane, dok će najuspešnije lokalne samouprave na projektu biti nagrađene priznanjem Šampiona eUprave.
Uslovi prijave:
Podnosilac prijave za učešće u projektu digitalne transformacije mora da ispunjava jedan od dva navedena statusna kriterijuma:
Pored ispunjenja statusnog kriterijuma, neophodno je popuniti i potpisati prijavni obrazac (formular 1) i popuniti onlajn upitnik za procenu postojećeg stanja elektronskih usluga i infrastrukture u lokalnim samoupravama.
Potrebna dokumentacija za prijavu na konkurs:
Evaluacija ispunjenosti kriterijuma za učešće:
Organizator konkursa zadržava pravo da razmotri isključivo prijave sa dostavljenom kompletnom propratnom dokumentacijom (Prijavnim obrascem i potpuno popunjenim upitnikom).
Evaluaciju i ocenu prijava vrši stručni Tim za digitalnu transformaciju lokalnih samouprava, zajedno sa timom Kancelarije za IT i eUpravu, UNDP i NALED-om, i to na sledeći način:
Maksimalni broj poena je 120. Tokom evaluacije prijava, Tim za digitalnu transformaciju lokalnih samouprava može zahtevati od lokalnih samouprava dodatna pojašnjenja, navodeći i rok za dostavljanje odgovora. Lokalne samouprave su u obavezi da na iste odgovore u zadatom roku.
O konačnoj odluci o izboru lokalnih samoupravama kojima će biti pružena podrška u sklopu projekta „eUprava za sve“, lokalne samouprave biće obaveštene putem elektronske pošte.
Vreme trajanja javnog poziva:
Javni poziv je otvoren od 18.juna do 18. jula. 2025. godine do 23:59 časova.
Način dostavljanja prijave:
Prijava se podnosi isključivo elektronskim putem na mejl adresu sampioni@euprava.gov.rs dostavljanjem skeniranog i svojeručno potpisanog prijavnog obrasca (formular 1) i popunjenim onlajn upitnikom.
Dokumentacija i upitnik:
Na veb stranici NALED-a i Kancelarije za IT i eUpravu može se pronaći tekst javnog poziva, prijavni obrazac (formular 1) i link ka upitniku. Informacije će takođe biti objavljene na veb-sajtu UNDP-a, uz prateću vest.
Kontakt osoba za pružanje dodatnih informacija i pojašnjenja:
Zainteresovane lokalne samouprave mogu zahtevati mejlom dodatne informacije ili pojašnjenja u cilju pripreme prijave. Sve dodatne informacije o javnom pozivu mogu se dobiti putem imejl adrese: sampioni@euprava.gov.rs .
Više informacija:
Ova stranica koristi kolačiće kako bismo vam obezbedili najbolje korisničko iskustvo. Ukoliko nastavite da pretražujete stranicu, pristajete na korišćenje kolačića.
NASTAVITE SAZNAJTE VIŠE