Donator: Good Governance Fund (GGF)
Partneri: Ambasada Ujedinjenog kraljevstva, PwC Serbia
Korisnici: Republički geodetski zavod i Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Ministarstvo pravde
Period realizacije prve faze: oktobar 2018 – april 2019.
Portal: http://upisnepokretnosti.rs/
NALED je pokrenuo projekat Reforma postupka upisa u katastar u saradnji sa GGF-om kao odgovor na neefikasan i dugotrajan proces upisa nepokretnosti u Katastar sa suvišnom papirologijom i mnogo odlazaka na šaltere. Katastarska služba, Republičkog geodetskog zavoda, nije mogla da obradi sve predmete zbog složene procedure, a građani su u više iteracija završavali upis nepokretnosti u katastar zbog odlazaka na više različitih šaltera za podnošenje različite dokumentacije.
Ciljevi i rezultati
Cilj reforme katastra je lakši, efikasniji i sigurniji postupak upisa i uspostavljanje tačne i potpune evidencije o nepokretnostima u Srbiji.
Projekat je rešio softversko povezivanje različitih institucija, izgradnju njihovih kapaciteta za razmenu elektronskih dokumenata, i omogućio građanima i privredi da registruju prava, odnosno promene nad pravima nad nepokretnostima na lakši, transparentniji i efikasniji način.
Ključne novine i prednosti za građane i privredu:
Novim Zakonom o postupku upisa u katastar nepokretnosti i vodova uveden je jednošalterski, elektronski sistem za upis nepokretnosti preko javnih beležnika – eŠalter čime je smanjen broj procedura i poseta šalterima sa šest na samo jednu posetu javnom beležniku.
U prvih šest meseci primene elektronskog sistema eŠalter, građani i privreda podneli su preko javnih beležnika čak 130.000 zahteva za upis u katastar. Procenat elektronskih zahteva za samo pola godine dostigao je već 40% u ukupnom broju postupaka pred Republičkim geodetskim zavodom.
Ova stranica koristi kolačiće kako bismo vam obezbedili najbolje korisničko iskustvo. Ukoliko nastavite da pretražujete stranicu, pristajete na korišćenje kolačića.
NASTAVITE SAZNAJTE VIŠE