Autor: Jelena Bojović, Dušan Vasiljević, Mihailo Gajić, Miloš Jovanović, Aleksa Jerković Oblast: Regulatorna reforma Datum: 16.05.2025. Preuzimanje: RIS_izvestaj_2024_2025_final (1).pdf
Praćenje regulative i praćenje izmena propisa od suštinske su važnosti za privredne subjekte, jer upravo propisi definišu pravila poslovanja na tržištu. Stabilno i predvidivo
poslovno okruženje, koje podstiče razvoj privrede, podrazumeva doslednu primenu zakona, efikasnu administraciju, otvorenu i transparentnu komunikaciju sa državnim
organima, kao i ekonomsku politiku koja ne podleže čestim i naglim promenama. Imajući u vidu značaj ovih elemenata za funkcionisanje privrede, NALED je razvio Regulatorni indeks Srbije (RIS), kao alat koji omogućava članovima i široj javnosti da steknu jasniji uvid u kvalitet procesa donošenja i sprovođenja propisa.
RIS je kompozitni indeks koji se sastoji iz šest komponenti, a svaka komponenta prati određenu fazu donošenja zakona i sastoji se od više pojedinačnih indikatora (njih ukupno 25):
1. Planiranje donošenja ili izmena i dopuna zakona predstavlja preduslov za predvidivost regulatornog okruženja u Republici Srbiji — Komponenta 1:
Predvidivost donošenja propisa
2. Analiza efekata pre donošenja propisa koje doprinose utemeljenosti i zasnovanosti odluka, odnosno donošenju propisa sa najboljim odnosom
troškova i koristi - Komponenta 2: Kvalitet pripreme propisa
3. Kvalitet uključivanja zainteresovanih strana pokazuje nivo transparentnosti i javnosti postupka pripreme i donošenja propisa - Komponenta 3: Uključenost zainteresovanih strana
4. Način implementacije zakona se pre svega oslikava kroz efikasnost i ažurnost donošenja podzakonskih akata koji omogućavaju primenu zakona -
Komponenta 4: Ažurnost sprovođenja zakona
5. Otvorenost institucija tokom implementacije zakona, kojim se pokazuje da li su i koliko institucije otvorene za rešavanje nedoumica u vezi zakona u njihovoj nadležnosti tokom sprovođenja propisa - Komponenta 5: Responzivnost institucija
6. Praćenje efekata zakona, pre svega praćenje koliko regulatorno opterećenje
nameću zakoni - Komponenta 6: Regulatorno opterećenje.
Ova stranica koristi kolačiće kako bismo vam obezbedili najbolje korisničko iskustvo. Ukoliko nastavite da pretražujete stranicu, pristajete na korišćenje kolačića.
NASTAVITE SAZNAJTE VIŠE