Elektronsko plaćanje javnih usluga prvi prioritet razvoja eUprave

Ukidanje uplatnica i omogućavanje elektronskog plaćanja svih javnih usluga, dostava dokumenta u eSanduče i elektronska razmena faktura biće prioriteti Saveza za eUpravu u NALED-u u naredne dve godine, koji će se naći na stolu nove Vlade.

Predsednik Saveza i direktor kompanije OSA računarski inženjering Željko Tomić rekao je da je pre dve godine rad Saveza započeo ukidanjem obaveze upotrebe pečata za privredu. Potom je usledilo jedno od najvećih postignuća - usvajanje Zakona o arhivskoj građi i arhivskoj delatnosti, koji privredu oslobađa milionskih troškova zakupa magacina i čuvanja dokumentacije na papiru i omogućiti da je digitalizuju i arhiviraju elektronski.

- Naš fokus u narednom periodu će biti realizacija veoma važnih infrastrukturnih projekata koji će dovesti do bržeg razvoja eUprave u Srbiji a to su, završetak Državnog data centra u Kragujevcu, povezivanje lokalnih samouprava na jedinstvenu informacionu-komunikacionu mrežu eUprave i uspostavljanje ePisarnice i eArhive, kako bi se u potpunosti digitalizovao rad javne uprave tj. kako bi se omogućili prijem, izrada i čuvanje elektronskih dokumenata. Od strateškog značaja je i završetak Centralnog registra stanovništva i izrada Metaregistra, jačanje informacione bezbednosti i obuka službenika za rad u digitalnom okruženju - izjavio je doc. dr Mihailo Jovanović, direktor Kancelarije za IT i eUpravu.

Prema njegovim rečima Kancelarija će do 2022. godine nastojati da uspostavi novih 300 usluga eUprave ili mUprave, koje će redovno koristiti najmanje milion i po građana i privrednika, čime će se izbeći odlasci na šaltere i podnošenje papirne dokumentacije. „Zahvaljujem se našim partnerima iz NALED-a i Saveza koji nam pomažu da realizujemo sve ciljeve koje smo sebi postavili “ rekao je Jovanović.

NALED je zajedno sa RATEL-om i u saradnji sa Ministarstvom trgovine turizma i telekomunikacija analizirao sajber bezbednost u lokalnim samoupravama. Ukazano je na probleme zastarele opreme, nelicenciranih softvera i manjka IT stručnjaka i organizovane su obuke za više od 150 službenika u gotovo 80 gradova i opština i date su preporuke za jačanje njihovih kapaciteta.

Savez za eUpravu u NALED-u posvećen je razvoju elektronskih servisa u Srbiji i uključen je u izradu i implementaciju akcionog plana Vlade za razvoj eUprave u Srbiji. Sa više od 60 članova iz redova domaćih i stranih IT i telekomunikacionih kompanija, banaka, lokalnih samouprava, regulatornih agencija i lanaca maloprodaje, predstavlja najbrojnije radno telo u organizaciji.

Novo rukovodstvo Saveza za eUpravu

Članovi Saveza za eUpravu izabrali su novo rukovodstvo ovog tela. Naredne dve godine predsednik Saveza biće Željko Tomić, generalni direktor kompanije OSA računarski inženjering, a potpredsednici Đorđe Popović, izvršni direktor korporativnih poslova u Telenoru, Dejan Turk, direktor VIP mobile i A1 Slovenia i Aleksandar Blagojević, menadžer odeljenja digitalne ekspoziture OTP banke.

 

Elektronsko plaćanje javnih usluga prvi prioritet razvoja eUprave
Elektronsko plaćanje javnih usluga prvi prioritet razvoja eUprave
Elektronsko plaćanje javnih usluga prvi prioritet razvoja eUprave
Elektronsko plaćanje javnih usluga prvi prioritet razvoja eUprave
Elektronsko plaćanje javnih usluga prvi prioritet razvoja eUprave
Elektronsko plaćanje javnih usluga prvi prioritet razvoja eUprave
Elektronsko plaćanje javnih usluga prvi prioritet razvoja eUprave
Elektronsko plaćanje javnih usluga prvi prioritet razvoja eUprave
Elektronsko plaćanje javnih usluga prvi prioritet razvoja eUprave
Elektronsko plaćanje javnih usluga prvi prioritet razvoja eUprave
Elektronsko plaćanje javnih usluga prvi prioritet razvoja eUprave
Elektronsko plaćanje javnih usluga prvi prioritet razvoja eUprave

Povezani Sadržaji

Vesti

Jedinstveno elektronsko sanduče šalje šalter u prošlost

05.06.2020

Vlada Republike Srbije usvojila je na jučerašnjoj sednici Program...Pročitaj vest
Vesti

Priznanje NALED-u za doprinos razvoju eUprave

03.02.2020

Na međunarodnoj konferenciji „Digitalna saradnja: transformacija vlada“, koju je organizovala Kancelarija za IT i eUpravu, pod...Pročitaj vest

Ova stranica koristi kolačiće kako bismo vam obezbedili najbolje korisničko iskustvo. Ukoliko nastavite da pretražujete stranicu, pristajete na korišćenje kolačića.

NASTAVITE SAZNAJTE VIŠE