MIA zna: Izvodi iz matičnih knjiga od septembra dostupni i putem Vajbera

Do kraja septembra, u Somboru i Šapcu, izvodi iz matičnih knjiga, kao i uverenja o državljanstvu, postaće dostupni za poručivanje i putem vajbera, što će mnogim građanima pomoći da brže prikupe dokumentaciju potrebnu za ostvarivanje prava iz socijalne i zdravstvene zaštite, upis u školu ili fakultet, kao i za druge važne životne događaje.

Novu uslugu pružaće im virtualna asistentkinja MIA, koja od kraja prošle godine, redovno odgovara na upite građana o različitim administrativnim procedurama putem vajbera, fejsbuka i gradskih portala. Sombor i Šabac su prvi gradovi u Srbiji koji su dobili svoju četbot koleginicu, a inovacija je realizovana putem regionalnog projekta “Unapređenje opštinskih usluga u Srbiji i BiH uvođenjem četbot aplikacije”, koji sprovode GIZ i kompanija SAGA u partnerstvu sa Mrežom za povoljno poslovno okruženje koju predstavljaju NALED i Privredna komora Republike Srpske, u okviru programa develoPPP nemačkog Saveznog ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj (BMZ).

Trenutno, u Šapcu, putem četbota MIA građani mogu doći do odgovora na upite vezane za izdavanje izvoda iz matičnih knjiga, uverenja o državljanstvu, poreskih uverenja i pravima u vezi sa roditeljskim i dečijim dodatkom. U Somboru građani mogu da saznaju kako da ostvare pravo na dečiji dodatak, kao i da se raspitaju o proceduri utvrđivanja visine poreskog duga i izdavanju uverenja o izmirenim poreskim obavezama.

- MIA je za osam meseci odgovarala na ukupno 12.280 upita, a u proseku je bilo 12 do 15 konverzacija dnevno. Najveće interesovanje bilo je u Somboru za poreska uverenja, a u Šapcu za ostvarivanje prava na dečiji dodatak. Uvođenjem četbota unapređena je efikasnost lokalne administracije, jer su službenici rasterećeni pružanjima informacija i mogu se posvetiti kompleksnijim zadacima, a sa druge strane građani ne moraju trošiti vreme čekajući svoj red ispred šaltera. Osim što će od septembra, putem četbota moći da dobiju izvode iz matičnih knjiga i uverenje o državljanstvu, građani će imati mogućnost i da prijave komunalne probleme nadležnim službama gradske uprave. Četbotu će putem vajbera lako moći da proslede fotografije i video zapise, opise problema, kao i svoje kontakt podatke, kako bi ih nadležni dalje obaveštavali o postupku – kaže Zoran Jakovljev, savetnik u GIZ-u.

MIA je zasnovana na veštačkoj inteligenciji, zbog čega je razgovor s njom nalik razgovoru sa drugom osobom, a prema podacima IBM-a, četbotovi mogu da odgovore na 80% standardnih pitanja.

Koliko će MIA unaprediti efikasnost lokalnih samouprava pokazuje podatak da su u Šapcu, tokom 2019. godine, kada je projekat počeo, službenici primili više od 18.000 upita, koje sada prima četbot, a za čiju su obradu morali da izdvoje oko 2.400 sati. Zanimljivo je da su u više od 65% slučajeva, građani dolazili da se o datim procedurama raspitaju na šalteru, a znatno manje putem telefona ili mejla.

U Somboru je, iste godine, čak 60.000 upita stiglo o proceduri utvrđivanja visine poreskog duga, za šta su službenici izdvojili 1.650 sati svog vremena.

- Cilj je da virtualna asistentkinja preuzme ulogu javnih službenika i građanima ponudi jednako tačne i precizne informacije i usluge, bez čekanja u redovima, 24h dnevno, sedam dana u nedelji. Uz rasterećenje zaposlenih u administraciji i na šalterima gradskih službi, digitalna transformacija javne uprave treba da pojednostavi i skrati procedure, čime doprinosi povećanju zadovoljstva korisnika, koji na ovaj način štede svoje vreme i novac – dodaje Jakovljev.

Projektom su takođe obuhvaćene i dve lokalne samouprave u Bosni i Hercegovini - Bijeljina i Laktaši. Nove funkcionalnosti, biće dostupne i u ovim opštinama, a trenutno se najviše obrađuju upiti o uslovima za dobijanje studentskih stipendija i procesu prijave za stipendije. U sve četiri lokalne samouprave, MIA pruža i informacije o radnom vremenu i brojevima telefona javne uprave.


Povezani Sadržaji

Projekti

MIA ChatBot za opštinske usluge

30.09.2021

Koliko puta ste došli na šalter i shvatili da vam nedostaje još SAMO JEDAN papir? Zamislite da imate na raspolaganju...Pročitaj više
Vesti

Na jesen stiže Mia, nova radnica meseca u Šapcu i Somboru

21.07.2021

Građani Šapca i Sombora od septembra dobijaju ličnog virtualnog...Pročitaj vest
Vesti

Nova „zapošljavanja“ u Šapcu i Somboru, stigla je MIA

05.10.2021

Virtuelni asistent MIA (Municipal Inteligent Assistant) od danas će, u...Pročitaj vest

Ova stranica koristi kolačiće kako bismo vam obezbedili najbolje korisničko iskustvo. Ukoliko nastavite da pretražujete stranicu, pristajete na korišćenje kolačića.

NASTAVITE SAZNAJTE VIŠE