Nagrađeni pobednici konkursa Magija je u rukama nastavnika

Učenje kroz društvene i video igre, organizovanje novinske agencije, izrada veb sajta i zbirke priča iz doba korone samo su neki od kreativnih sadržaja koje su pobednici konkursa „Magija je u rukama nastavnika“ osmislili kako bi svojim učenicima prilagodili i olakšali nastavu od kuće u vreme pandemije Covid-19.

U konkurenciji 700 radova, iz 269 osnovnih i 114 srednjih škola, prvo mesto pripalo je nastavnici srpskog jezika i književnosti Olgici Spasojević iz OŠ „Petar Leković“ iz Požege za video igru o Marku Kraljeviću. Ministar prosvete Mladen Šarčević izjavio je na otvaranju svečane ceremonije da nastavnici iz Srbije podržavaju i prate savremeno obrazovanje.

- Neminovno je da u nastavi težimo savremenim dostignućima, da u skladu sa tim, u obrazovanje novih generacija učenika uvodimo digitalizaciju i osposoblјavamo ih za život u 21. veku, da kroz inovativne planove i programe nastave omogućimo mladima da usvoje znanja i razviju kompetencije koje su neophodne da bi uspešno odgovorili izazovima savremenog sveta - kazao je ministar.

Konkurs su organizovali NALED i organizacija za razvoj karijere i omladinskog preduzetništva „Connecting“, u saradnji sa Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Zavodom za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja, Republičkim sekretarijatom za javne politike i Radio-televizijom Srbije, u okviru projekta Javno-privatni dijalog za razvoj, koji podržava Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID).

Direktor misije USAID u Srbiji Mike de la Rosa istakao je da nastavnici kojih se rado sećamo tokom odrastanja su oni koji su bili kreativni, izazivali nas da mislimo drugačije i svojom glavom.

-To su nastavnici koje vidimo danas ovde. Oni su otišli korak dalje kako bi svojim učenicima iskustvo učenja izvan učionica i mimo redovnih nastavnih programa učinili boljim. – rekao je De La Rosa.

Izvršna direktorka NALED-a Violeta Jovanović istakla je da je jedan od najvažnijih ciljeva ovog konkursa afirmacija uloge i kompetencija nastavnika kao nosećih stubova u razvoju našeg društva.

- Iz perspektive NALED-a, ovaj konkurs je deo naših napora da podržimo i istaknemo one koji primenjuju inovativan pristup nastavi kako bi pomogli učenicima da kroz praktične zadatke primenjuju stečena znanja. U okviru teme “Obrazovanje za 4.0 revoluciju” u saradnji sa organizacijom Connecting i Zavodom za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja, idemo u susret novoj strategiji razvoja obrazovanja, zalažemo se za veću zastupljenost projektne nastave u sistemu obrazovanja i strateški pristup osnaživanju nastavnog kadra – rekla je Jovanović.

Tokom vanrednog stanja osnovci i srednjoškolci mogli su da prate nastavu na daljinu putem kanala RTS2 i RTS3, internet sajta RTS-a, multimedijske internet platforme "RTS Planeta" i besplatne mobilne aplikacije "RTS Moja škola".

- Od 17. marta do 29. maja 2020. na RTS Planeti objavljeno je 2.270 časova. Objavljeno je 1.294 za osnovnu školu, 946 za srednju – od toga 276 časova za dualno obrazovanje, kao i 30 časova fizičkog vaspitanja i psiholoških radionica za sve uzraste. Pored povećane gledanosti Drugog i Trećeg programa, zbog praćenja TV nastave, samo putem platforme RTS Planeta zabeleženo je više od tri miliona pregleda – rekao je Ilija Cerović, glavni odgovorni urednik obrazovno-naučnog programa i v.d. direktor Televizije Srbije.

Pokrovitelji nagrada su kompanije Comtrade, Telegroup, Eurobank, Hemofarm fondacija i Laguna.

Dobitnici nagrada na konkursu „Magija je u rukama nastavnika“

Prvo mesto – Olgica Spasojević, OŠ „Petar Leković“, Požega – Društvena igra o Marku Kraljeviću; Drugo mesto – Jasmina Micić, Prva Kragujevačka gimnazija, Kragujevac – Parabole kroz interaktivni rad učenika; Treće mesto – Marija Kojić, OŠ „Miroslav Antić“, Beograd – Dan planete Zemlje; Četvrto mesto – Milena Kecman, Srednja škola „17. septembar“, Lajkovac – Od oluje preko akcije do znanja – Faradejev zakon elektromagnetne indukcije; Peto mesto – Anđelka Petrović, Matematička gimnazija, Beograd – Ko je ovde bez greha – debata o Ani Karenjini; Nagrada za najbolji primer TV nastave – Gorica Njegovanović, OŠ „Mihajlo Pupin“, Beograd – Upotreba velikog slova – TV čas; Nagrada za korišćenje digitalnih alata u srednjoj školi – Mladen Šljivović, Gimnazija, Zaječar – Android igrica i eksperimenti kao učeje o nuklearnim reaktorima; Nagrada za interakciju sa đacima u srednjoj školi – Mirjana Stakić Savković, Filološka gimnazija, Beograd – Život po osamnaestici – Priče iz doba korone; Nagrada za korišćenje digitalnih alata u osnovnoj školi – Aleksandra Filipović, OŠ „Crnjanski“, Jagodina – Wix vebsajt za interakciju sa učenicima; Nagrada za Interakciju sa đacima u osnovnoj školi – Jelena Lilić, OŠ „Milivoj Petković Fećko“, Ruma – Novinska agencija Antički Rim javlja; Nagrada za projektnu nastavu – Đurđica Stojković, OŠ „Jovan Popović“, Beočin – Sačuvajmo pčele; Nagrada publike – Jovica Plavšić, Deseta gimnazija „Mihajlo Pupin“, Beograd – Volim HemiJutjub


Povezani Sadržaji

Vesti

Na konkurs za najbolju online nastavu stiglo više od 600 prijava

02.06.2020

Najbolji nastavnici (i škole iz kojih dolaze) imaju priliku da osvoje...Pročitaj vest
Vesti

U prvim satima stiglo više od 6.500 glasova na konkursu za najbolje primere nastave na daljinu

15.05.2020

Onlajn glasanje na konkursu za izbor najboljih primera nastave na daljinu,...Pročitaj vest
Vesti

Uvećan nagradni fond za najbolju online nastavu, još šest dana za prijavu na konkurs

26.05.2020

Ostalo je samo još šest dana do isteka roka za nastavnike i...Pročitaj vest

Ova stranica koristi kolačiće kako bismo vam obezbedili najbolje korisničko iskustvo. Ukoliko nastavite da pretražujete stranicu, pristajete na korišćenje kolačića.

NASTAVITE SAZNAJTE VIŠE