Na prvoj sednici Saveza za eUpravu u ovoj godini, predstavljeni su aktuelni projekti NALED-a i Vlade u oblasti digitalizacije i eUprave.
Sastanku su prisustvovali pomoćnik ministra u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija, Milan Dobrijević, viša savetnica u Kabinetu predsednice Vlade Svetlana Jovanović, predstavnici Izvršne kancelarije NALED-a i članovi Saveza.
Članovima su predstavljeni tekući projekti NALED-a u oblasti eUprave – unapređenje elektronske dostave akata koje finansira Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD), dva projekta koje podržava Nemačka razvojna saradnja (GIZ) – Digitalizacija opštinskog upravljanja zemljištem u saradnji sa kompanijom Telegroup i uvođenje ChatBot virtuelnog asistenta u lokalnim samoupravama u Srbiji i BIH u saradnji sa SAGOM i Privrednom komorom Republike Srpske, kao i projekti digitalizacije zdravstva i „StarTech“ program podrške inovativnim privrednicima, koji finansira Philip Morris.
Kada je reč o državnim projektima, Milan Dobrijević je upoznao prisutne članove sa tekućim aktivnostima Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacije, među kojima se izdvaja projekat povezivanja škola na akademsku mrežu, projekat izgradnje bežičnih mreža u školama, projekat uvođenja širokopojasnog interneta u ruralnim područjima Srbije, ali i regulatorne aktivnosti MTTT u pogledu izmena Zakona o elektronskom dokumentu, elektronskoj identifikaciji i uslugama od poverenja u elektronskom poslovanju, kao i izmene Zakona o elektronskim komunikacijama. Pozdravljen je rad NALED-a na analizi regulatornih i administrativnih prepreka pri izgradnji mreže baznih stanica i najavljeno je uključivanje ministarstva u dalje aktivnosti na ovu temu. Najavljena je i izrada vodiča za elektronsku trgovinu koji će biti objavljen u saradnji sa USAID-om.
Svetlana Jovanović je prisutnima predstavila aktivnosti Vlade na polju digitalizacije i eUprave, u prvom redu projekat uvođenja eBolovanja, odnosno ukidanje obaveze dostavljanja doznaka u papiru od strane zaposlenog na bolovanju, te sa uvođenjem ePisarnice i eArhive na nivou države, kao i uvođenjem opcije „Plati“ na Portalu eUprava za sve MUP-ove usluge od 16. marta. Usluga elektronskog plaćanja će omogućiti ukidanje obaveze dostavljanja dokaza o uplati bar kada je reč o elektronskim uslugama MUP-a, što je jedan od dugogodišnjih prioriteta Saveza za eUpravu.
Članovi su obavešteni o odloženoj primeni Uredbe o kancelarijskom poslovanju za 1. februar 2022.
U narednom periodu članovi Saveza će imati priliku da se izjasne i na tekst uredbe koja će bliže objasniti način funkcionisanja elektronske arhive.
31.01.2021
Iako je integrisani zdravstveni informacioni sistem (IZIS) zamišljen kao...Pročitaj vest18.02.2021
Više od 100 gradova i opština u Srbiji imenovalo je administratore...Pročitaj vest11.12.2020
Ne morate da idete u katastar, ne morate da čekate da vam poštar dostavi...Pročitaj vestOva stranica koristi kolačiće kako bismo vam obezbedili najbolje korisničko iskustvo. Ukoliko nastavite da pretražujete stranicu, pristajete na korišćenje kolačića.
NASTAVITE SAZNAJTE VIŠE