Projektna nastava kao savremeni model podučavanja

Više od 200 nastavnika imalo je priliku da se bolje upozna sa metodama projektne nastave i nastave na daljinu, koje će im pomoći u organizaciji rada pred početak nove školske godine. U okviru vebinara „Prednosti, izazovi i razlike projektne nastave i nastave na daljinu“ po prvi put je predstavljen i Priručnik za sprovođenje nastave putem ovih savremenih metoda, a koji je sada javno dostupan na sajtu jpd.rs.

Projektna nastava je inovativni metod koji služi razvoju veština kao što su su timski rad, veštine komunikacije i kritičko razmišljanje, kojima svaki učenik treba da ovlada tokom svog osnovnog i srednjeg obrazovanja, a koje propisuje i novi Zakon o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja.

Savetnica ministra prosvete Gordana Kosanović naglasila je da je osnaživanje digitalnih kompetencija nastavnika važan element nove Strategije razvoja obrazovanja i vaspitanja do 2027, a da su nas okolnosti izazvane kovidom-19 pokrenule da se brzo prilagodimo i unapredimo svoje kanale komunikacije i obrazovni sistem.

– U narednom periodu radićemo na prevazilaženju izazova koje nastava na daljinu nosi i rešavanju pitanja kao što su motivacija učenika, kontinuitet i organizacija rada od kuće, stres i stanje nastavnika. Ali isto tako, ova metoda pokazala je i svoje pozitivne strane, kao što su veća autonomija u radu nastavnika, inovativnost i mogućnost eksperimentisanja nastavnom praksom – rekla je Kosanović.

Olivera Todorović iz Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja pohvalila je izradu Priručnika u kome su na jednom mestu pobrojane prednosti i nedostaci za korišćenje projektne nastave i online nastave, kao i primeri dobre prakse koji će pomoći nastavnicima u povezivanju predmeta sa primerima iz svakodnevnog života i olakšati im rad na razvoju socijalnih kompetencija kod đaka.

Autori Priručnika, Milan Petrović i Deniz Hoti su na vebinaru predstavili karakteristike i razlike projektne nastave i nastave na daljinu, kao i dostupne alate i resurse za njihovu pripremu i realizaciju.

Izradu priručnika i organizaciju vebinara sproveli su NALED, organizacija „Connecting“ iz Pančeva i organizacija „Nauči me“ iz Niša u saradnji sa Zavodom za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja (ZUOV) u okviru projekta Javno-privatni dijalog koji finansira USAID.

Projektna nastava kao savremeni model podučavanja
Projektna nastava kao savremeni model podučavanja
Projektna nastava kao savremeni model podučavanja
Projektna nastava kao savremeni model podučavanja
Projektna nastava kao savremeni model podučavanja
Projektna nastava kao savremeni model podučavanja

Ova stranica koristi kolačiće kako bismo vam obezbedili najbolje korisničko iskustvo. Ukoliko nastavite da pretražujete stranicu, pristajete na korišćenje kolačića.

NASTAVITE SAZNAJTE VIŠE