[Magazin biznis] Promocija kulturne ponude opština

Pedeset najvećih galerija i muzeja, prošle godine posetilo je gotovo 150 miliona ljudi. Samo u SAD, koje imaju muzeja koliko i državnih srednjih škola (17.500), ustanove kulture daju doprinos BDP-u sa više od 20 milijardi dolara i 400.000 radnih mesta.

Galerije i muzeji predstavljaju vitalan stub lokalnog razvoja i pozitivno utiču na prosperitet gradova i regiona – od privlačenja turista do podizanja vrednosti nekretnina u njihovom okruženju. Izračunato je da lokalnoj zajednici donesu najmanje pet puta više prihoda u odnosu na iznos koji lokalna samouprava izdvoji za njihov rad. Posetioci koji dolaze u jedan grad zbog umetničkih dela potroše 63% više novca u odnosu na ostale turiste. Takođe, posetioci muzeja potroše nekoliko puta više novca oko te ustanove (restorani, prodavnice...) nego u njoj.

Ustanove kulture edukuju i brinu o najvećim vrednostima društva, najbolji su promoteri i čuvari tradicije i identiteta. Nijedna zemlja nema vrednija ili manje vredna umetnička dela. Razlikuje ih način na koji ih čuvaju i koliko su uspešne u njihovom predstavljanju svetu.

Ta odgovornost jeste na institucijama, ali kako je reč o blagu celog društva, potrebno je da brigu podele i građani i privreda.

Zbog toga je NALED pokrenuo Inicijativu "Umetnost Srbije", posvećenu promociji kulturne ponude gradova i opština kroz dela čuvenih slikara. Inicijativu je podržalo pet gradova i opština, koje predstavlja šest velikih umetnika - Uroš Predić (Pančevo), Milena Pavlović Barili (Požarevac), Sava Šumanović i Ilija Bašičević Bosilj (Šid), Milan Konjović (Sombor) i Mihailo Milovanović (Užice).

Naši umetnici, lokalne ustanove u kojima su izložena njihova dela i gradovi koji su podržali kampanju, biće promovisani kroz liniju promotivnih materijala i protokolarnih poklona NALED-a. Motivi najpoznatijih slika umetnika našli su se na poklonima namenjenim visokim državnim zvaničnicima, privrednim liderima, predstavnicima međunarodne zajednice i diplomatskog kora.

Tokom 2019, lik i delo naših slikara biće predstavljeni širokoj zajednici kroz kampanju na digitalnim platformama, sa pozivom svima da posete lokalne muzeje i galerije posvećene ovim velikanima i uživaju u umetnosti naše zemlje.

Magazin biznis.png