Crowdfunding podrška lokalnim zajednicama

Prema podacima organizacije Catalyst Balkans tokom prethodne godine donirano je 21,6 miliona evra kroz 1.554 dobrotvornih akcija u borbi protiv kovida-19. 

Društveno-odgovorne kompanije donirale su gotovo 70% ukupne cifre, a najveće potrebe bile su za medicinskom i IT opremom (47,3%), kao i potrošnom robom, odnosno maskama, rukavicama, higijenskim i dezinfekcionim sredstvima (37%).

U nameri da stane uz svoje članove iz redova lokalnih samouprava, početkom aprila, NALED je lansirao platformu za donacije, kako bi prikupio sredstva za socijalno-ugrožene porodice i medicinsko osoblje iz gradova i opština koje su se javljale za pomoć. 

Za nešto više od mesec dana, preko platforme je donirano više od 250.000 evra. Obezbeđeno je i isporučeno 52 tone hrane za 11.000 domaćinstava, 67 računara za škole i opštinske službe i 140.000 evra za medicinsku i zaštitnu opremu, kao podrška 41 opštini i gradu u suzbijanju negativnih posledica pandemije.

Rezultati kampanje i potencijal crowdfunding finansiranja predstavljeni su danas na vebinaru o donatorskim platformama i regulatornom okviru u Srbiji, koji je održan u okviru projekta „Alternativno finansiranje i donacije za lokalne samouprave“, koji sprovodi NALED, a finansira Nemačka razvojna saradnja.

Ovom prilikom, kompanije PepsiCo, Coca-Cola HBC, MK Group i Lidl bile su saglasne da im je  NALED-ova platforma pružila jednostavan pregled identifikovanih potreba lokalnih zajednica i omogućila da na transparenat način pomognu onima kojima je pomoć bila najneophodnija.

Drugi deo radionice bio je posvećen utvrđivanju pravnih problema koji otežavaju postojeći sistem davanja donacija.

Kao jedan od prioriteta istaknuto je regulisanje donacija u hrani, i to kada je u pitanju rok trajanja. Zakon predviđa da hranu nakon isteka formalnog roka trajanja treba baciti, iako je još uvek ispravna i upotrebljiva, što nije praktično rešenje. Srbiji bi u tom smislu mogao da posluži primer Nemačke, koja dozvoljava da se takva hrana donira javnim kuhinjama.

Takođe, Srbija i Albanija su jedine zemlje u Evropi koje nemaju nikakve poreske olakšice za fizička lica koja doniraju, na čemu je neophodno raditi u narednih 3 do 5 godina. 


Povezani Sadržaji

COVID-19

NALED pokrenuo platformu za donacije gradovima i opštinama

03.04.2020

U nameri da stane uz svoje članove, NALED je osmislio i lansirao jedinstvenu...Pročitaj više
Vesti

NALED, privreda i GIZ zajedno za najugroženije

22.12.2020

Poslednje dane u godini NALED je tradicionalno posvetio darivanju onih kojima je pomoć najpotrebnija. Zajedno sa...Pročitaj vest
COVID-19

Ukinuti PDV na donacije hrane i higijenske proizvode

23.04.2020

U cilju stvaranja povoljnijih uslova za podršku socijalno ugroženim...Pročitaj više

Ova stranica koristi kolačiće kako bismo vam obezbedili najbolje korisničko iskustvo. Ukoliko nastavite da pretražujete stranicu, pristajete na korišćenje kolačića.

NASTAVITE SAZNAJTE VIŠE