Obuke za korišćenje sistema za elektronsko fakturisanje koje je NALED započeo u prvim danima jula nastavljene su i ove nedelje, a šansu za sticanje korisnih znanja dobila je nova grupa trenera zadužena za dalju edukaciju krajnjih korisnika. Uz Ministarstvo finansija, podršku u sprovođenju treninga pružila je i Ambasada Velike Britanije.
-Uticaj pandemije izazvane virusom COVID-19 na nacionalnu i globalnu ekonomiju je bez sumnje negativan, a najveće žrtve su mikro, mala i srednja preduzeća. One firme koje su umele da iskoriste benefite elektronskog poslovanja, kako u Srbiji tako i u Ujedinjenom Kraljevstvu, uspele su da se izbore sa krizom koju je izazvala pandemija, dok sa većinom to najčešće nije bio slučaj. Upravo zato kroz projekat „Grow Small“ želimo da pomognemo preduzetnicima da unaprede elektronske usluge, pogotovo trgovinu. Kroz planirani set obuka, privrednici će biti u prilici da razumeju i koriste elektronsko fakturisanje u svakodnevnom poslovanju, što će im ubuduće doneti uštede u vremenu i novcu. Uz to, imamo ideju da pokrenemo i virutelni preduzetnički portal putem kog će im biti pružena praktična i stručna podrška – poručio je Dominik Nil, drugi sekretar Ambasade Velike Britanije za ekonomiju, trgovinu i životnu sredinu.
Prema njegovim rečima, projekat „Grow Small“ u okviru kojeg se održavaju obuke za korišćenje sistema za elektronsko fakturisanje je samo jedan od mnogih koji su usmereni na modernizaciju i jačanje srpske privrede. Kao najveći bilateralni donator u oblasti digitalizacije, britanska vlada je kroz Fond za dobru upravu pomogla reforme u Srbiji sa preko 20 miliona evra.
Za pokretanje i rad platforme za elektronsko fakturisanje zadužen je sektor za digitalizaciju u okviru Ministarstva finansija, pri čemu je kao polazna osnova poslužio Zakon o elektronskom fakturisanju, usvojen u aprilu ove godine.
-U središtu platforme za elektronsko fakturisanje nalazi se Zakon o elektronskom fakturisanju u čijoj izradi je sa velikom posvećenošću učestvovalo preko 200 lica, a koji je u potpunosti usklađen sa odgovarajućom direktivom Evropske unije. Iako je zakon već stupio na snagu, odredbe koje se odnose na subjekte iz javnog sektora postaće obavezujuće počev od 1. januara naredne godine. Od tog dana, javni sektor će sve svoje obaveze morati da izmiruje preko sistema za elektronsko fakturisanje. Dodatno, privredni subjekti koji upućuju fakture subjektima iz javnog sektora su takođe u obavezi da od početka sledeće godine koriste našu platformu – poručio je Vladimir Pejčić, savetnik Ministarstva finansija, i tom prilikom dodao će od 1. januara 2023. godine i predstavnici privatnog sektora biti u obavezi da svoje međusobne transakcije obavljaju putem sistema za elektronsko fakturisanje.
Nakon uvodnih napomena i pregleda pravnog okvira, polaznicima se obratio predstavnik Konzorcijuma implementatora, Igor Stanišić, koji je demonstrirao rad platforme za elektronsko fakturisanje. Kako bi se dodatno olakšalo korisnicima, Ministarstvo finansija je najavilo i tehničko uputstvo za upotrebu sistema za elektronsko fakturisanje, kao i naprednu podršku u vidu kontakt centra koji će biti otvoren za sva njihova pitanja i dileme.
27.05.2021
Uvođenje elektronskih faktura doneće preduzećima u Srbiji milionske...Pročitaj vest09.11.2020
Građani koji žele da bez čekanja u redovima završavaju administrativne...Pročitaj vest15.04.2021
Građani koji žele da koriste sve usluge eUprave i postanu eGrađani od danas će u šalter salama gradskih i opštinskih...Pročitaj vestOva stranica koristi kolačiće kako bismo vam obezbedili najbolje korisničko iskustvo. Ukoliko nastavite da pretražujete stranicu, pristajete na korišćenje kolačića.
NASTAVITE SAZNAJTE VIŠE