Društvena inkluzija se nikad nije podrazumevala, već je uvek osvajana naporima osvešćenih pojedinaca kao i same zajednice koja se suočava s marginalizacijom. Saradnja civilnog sektora i države je neophodna da bi digitalizacija javnih usluga bila ravnopravna i inkluzivna – poručuje magazin "Liceulice" čiji se rad zasniva na principima socijalnog preduzetništva.
Kako je digitalno i socijalno uključivanje ranjivih grupa jedan od važnih ciljeva kojima se rukovodi u svom radu, NALED je posvetio praznične dane širenju solidarnosti u okviru novogodišnje kampanje za Liceulice. Ova neprofitna organizacija pruža priliku marginalizovanim pojedincima da kao ulični prodavci magazina ostvare prihod i pravo na dostojanstven život.
- Socijalna preduzeća predstavljaju zanemaren društveni potencijal, i uz odgovarajuću pomoć države mogla bi da ponude rešenja za osnaživanje i podršku našim marginalizovanim sugrađanima - rekla je izvršna direktorka NALED-a Violeta Jovanović.
U Srbiji danas postoji oko 500 preduzeća koja posluju po principima solidarne ekonomije. Najčešće su registrovana kao udruženja, ali i kao zadruge, fondacije ili društva sa ograničenom odgovornošću. Društvenu misiju stavljaju ispred profita, dobit reinvestiraju i demokratski upravljaju. Od donošenja Zakona o socijalnom preduzetništvu 2022. omogućeno im je da upišu status socijalnog preduzeća što je preduslov za ostvarivanje prava i podrške od strane države.
- Mnogo je organizacija koje deluju u ovoj oblasti širom Srbije poput Naša kuća, Bioidea, Etno mreža, Radanska ruža. Većina njih čeka da Ministarstvo za rad donese Program razvoja socijalnog preduzetništva kako bi upisalo status u APR-u, jer bi im to trenutno donelo samo nove obaveze. Prioritetne mere podrške za koje se i NALED zalaže su socijalni kriterijumi za javne nabavke, povlašćeno ustupanje javnih prostora i kampanje za odgovornu kupovinu - navela je Jovanović.
NALED je pre par godina zajedno sa Koalicijom za razvoj solidarne ekonomije i drugim udruženjima učestvovao u izradi Zakona o socijalnom preduzetništvu, kojim su definisani pojam solidarne ekonomije i uslovi za sticanje statusa socijalnog preduzeća, a trenutno se uz podršku Vlade Švedske zalaže za usvajanje Programa za razvoj sektora, koji će se dosledno i u kontinuitetu sprovoditi.
Za kraj Godine digitAlizacije, u okviru novogodišnje kampanje za promociju digitalne i socijalne inkluzije ranjivih grupa, NALED je preusmerio sredstva za korporativne poklone na podršku uličnim prodavcima magazina uz poziv svim članovima i partnerima da se pridruže i postanu „sigurice“ za Liceulice kroz pretplatu za magazin ili donacije preko sajta liceulice.org/liceulice-sigurice. Duh solidarnosti osnažen je i kroz novogodišnje druženje Izvršne kancelarije NALED-a sa prodavcima, gde su zaposleni imali priliku da ih upoznaju i podrže njihov rad kupovinom magazina. Inspirativne priče o trudu, upornosti i svakodnevnim izazovima ovih ljudi podsećaju nas da svako zaslužuje šansu za dobar i dostojanstven život.
26.06.2024
Žene iz Bosne i Hercegovine posetile Beograd i Sremsku Mitrovicu kako bi...Pročitaj vest26.12.2023
Za razvoj socijalnog preduzetništva, unapređivanje položaja osetljivih...Pročitaj vest08.02.2022
Posle decenijskog rada na Nacrtu zakona, na sednici Narodne skupštine 4....Pročitaj vestOva stranica koristi kolačiće kako bismo vam obezbedili najbolje korisničko iskustvo. Ukoliko nastavite da pretražujete stranicu, pristajete na korišćenje kolačića.
NASTAVITE SAZNAJTE VIŠE