Sve šaltere javne uprave potrebno je smestiti na mobilni telefon

Jačanje informacione bezbednosti i zaštite podataka građana, razvoj digitalne infrastrukture koja će podržati širenje elektronske uprave u Srbiji, kao i popularizacija i veće korišćenje elektronskih usluga, biće prioriteti Saveza za eUpravu u naredne dve godine, najavljeno je na današnjoj konstitutivnoj sednici novog saziva ovog radnog tela NALED-a.

Razvoj tih oblasti je ključni preduslov kako bi građanima i privredi bilo praktično i interesantno da koriste eUsluge. To bi, između ostalog, značilo da svi „šalteri“ javne uprave budu dostupni na jednoj aplikaciji eUprave na mobilnim telefonima i da je dovoljno jednom se ulogovati radi pristupa svakom od njih. Takođe, kvalitetna eUprava podrazumevala bi i dvosmernu komunikaciju države i građana odnosno da putem eDostave dobijaju  tražene dokumente, ali da na isti način digitalne dokumente mogu da šalju državnim i lokalnim organima.

- Kada je reč o informacionoj bezbednosti potrebno je unaprediti zakonski okvir u ovoj oblasti, jačati kapacitete državnih i lokalnih organa, kao i privrede koja upravlja informacionim sistemima, i povezati ih kako bismo imali jedan tim spreman za odbranu od sajber napada. Takođe, potrebno je da razvijamo ultra brzu komunikacionu mrežu, klaud, AI i IoT infrastrukturu koja će obezbediti podatke neophodne za stvaranje nove ekonomske vrednosti, ali i omogućimo da se postojeća infrastruktura, posebno u javnoj svojini, kao što je ona MUP-a, EPS-a ili Železnica adekvatno koristi i bude dostupna svim operaterima pod istim uslovima – istakla je nova predsednica Saveza i direktorka korporativnih poslova u kompaniji CETIN Dragana Ilić.

Specijalni gost sednice Saveza bio je novi v.d. direktora Kancelarije za IT i eUpravu Milan Latinović koji je istakao da građani shvataju koliko eUprava može da im olakša život i da dobro prihvataju elektronske usluge.

- Imamo u planu da kreiramo nove usluge kao i da unapredimo postojeće.  Planiramo da unapredimo generator usluga na našem portalu i da napravimo sistem u kojem će, prvenstveno državni organi, moći da digitalizuju svoje procedure koje su sada u papirnom formatu tako da se time više ne bavi samo Kancelarija. Time ćemo omogućiti i da na nove usluge ne čekamo dugo već da se uspostavljaju u planiranim rokovima – rekao je Latinović.

Jedna od prvih aktivnosti Saveza biće završetak i objavljivanje prvog Lokalnog indeksa eUprave (LEI) do kraja godine. LEI indeks koji je razvio NALED biće i deo novog Programa za razvoj eUprave do 2025. i koristiće se kao zvanični pokazatelj nivoa razvijenosti elektronskih usluga u gradovima i opštinama. Fokus Saveza biće i na podršci završetku izrade Programa, kao i donošenju nedostajuće regulative u oblasti razvoja elektronskih usluga među kojima i zakona koji će definisati koncept razvoja „pametnih“ gradova.

Takođe, među prioritetima će se naći sprovođenje obuka za jačanje kapaciteta službenika javne uprave za razvoj i pružanje elektronskih usluga, jačanje informacione bezbednosti, kao i podrška resornim institucijama u unapređenju usluga kao što su ePečat, potpis u klaudu, eArhiviranje i dr.

Odlazeći predsednik Saveza i direktor kompanije OSA računarski inženjering Željko Tomić kao ključne rezultate u prethodnom periodu, pored razvoja LEI indeksa, istakao je i podršku ovog radnog tela uvođenju sistema eFaktura, izradi Programa razvoja eUprave u Srbiji 2020-2022, uvođenju obavezne registracije privrednih društava na Portalu eUprava i korišćenje eSandučeta, kao i uspostavljanju elektronskih plaćanja i eDostave. Zajedno sa Kancelarijom za IT i eUpravu realizovan je projekat popularizacije eUsluga, otvaranjem šaltera u lokalnim samoupravama na kojima službenici svim zainteresovanim licima pomažu da postanu eGrađani.

Novo rukovodstvo Saveza za eUpravu
Članovi Saveza izabrali su novo rukovodstvo. Funkciju predsednika ovog radnog tela u naredne dve godine obavljaće Dragana Ilić, direktorka korporativnih poslova u kompaniji CETIN, dok su za potpredsednike izabrani Ivan Živković, rukovodilac prodaje za javni sektor u Microsoft-u, Dejan Turk, direktor A1 i Bojan Pokrajac, direktor digitalnih i online kanala prodaje u OTP banci. 


Povezani Sadržaji

Vesti

Članovima Saveza za eUpravu predstavljeni preliminarni rezultati projekta LEI

08.07.2022

Na online sastanku Saveza za eUpravu, na kome je prisustvovalo...Pročitaj vest
Vesti

Elektronsko plaćanje javnih usluga prvi prioritet razvoja eUprave

29.09.2020

Ukidanje uplatnica i omogućavanje elektronskog plaćanja svih javnih usluga,...Pročitaj vest
Vesti

Tek 10% opština i gradova ima potpuno digitalizovane procedure

30.07.2022

Razvoj Portala eUprava i pandemija korona virusa u velikoj meri popularizovali...Pročitaj vest

Ova stranica koristi kolačiće kako bismo vam obezbedili najbolje korisničko iskustvo. Ukoliko nastavite da pretražujete stranicu, pristajete na korišćenje kolačića.

NASTAVITE SAZNAJTE VIŠE