hacklink panel Ankara escort Süperbahis Betboo Betboo Süperbahis Süperbahis Süperbahis Süperbahis Süperbahis Süperbahis Süperbahis Betboo Mobilbahis Süperbahis Süperbahis Ngsbahis Süperbahis Canlı Bahis Trbet Süperbahis Süperbahis Canlı Bahis Trbet Trbet Trbet Trbet Süperbahis Süperbahis Süperbahis Süperbahis Süperbahis Süperbahis Süperbahis Süperbahis Süpertotobet Süpertotobet Süpertotobet Süperbahis Süpertotobet Süperbahis Süperbahis Süpertotobet Süpertotobet Süperbahis Süperbahis Süpertotobet Süperbahis Süperbahis Mobilbahis Mobilbahis Mobilbahis Mobilbahis Süperbahis Mobilbahis Mobilbahis Mobilbahis Mobilbahis Mobilbahis Mobilbahis Mobilbahis Mobilbahis Mobilbahis Ngsbahis Mariobet Mariobet Süperbahis Süperbahis Pashagaming Süperbahis Süperbahis Ngsbahis Betboo Trbet Süperbahis Mariobet Mariobet Mariobet Süperbahis Canlı Bahis Ngsbahis Süperbahis Pashagaming Ngsbahis Pashagaming Pashagaming Ngsbahis Ngsbahis Ngsbahis Ngsbahis Ngsbahis Mariobet Mariobet Trbet Süperbahis Canlı Bahis Süperbahis Trbet Trbet Trbet Trbet Trbet Trbet Süperbahis Betboo Mobilbahis Süperbahis Süperbahis Trbet Canlı Bahis Trbet Mobilbahis Süperbahis Canlı Bahis Süperbahis Süperbahis Canlı Bahis Canlı Bahis Betmatik Betmatik Betmatik Canlı Bahis Betmatik Trbet Trbet Trbet Süperbahis Betboo Betboo Betboo Süperbahis Canlı Bahis Trbet Canlı Bahis Betboo Süperbahis Süperbahis Betboo Betmatik Ngsbahis Mobilbahis Mariobet Mobilbahis Mobilbahis Trbet wso shell hacklink satış Ethereum classic Kripto para haberleri Kripto para haberleri Kripto para haberleri Kripto para haberleri Kripto para haberleri Kripto para haberleri Kripto para haberleri dashcoin Ethereum Litecoin Ripple tron Usd tether Bitcoin stellar nemcoin dogecoin bitcoin gold bitcoin cash Kripto para haberleri bitcoin Altcoin

Dug za lekove veći od 100 miliona evra

Ukupan dug dobavlјačima premašuje 100 miliona evra i uzroci su brojni - od nedostatka sredstava u budžetu RFZO, manjka u budžetu zdravstvenih ustanova do zloupotreba i neadekvatnih kontrola i sankcija.  

Veći deo duga nastao je za lekove isporučene po centralizovanim nabavkama i dobra vest je da je država najzad odlučna da stane na put dalјem uvećanju i pokušava da uspostavi sistem. Od juna 2019. trebalo bi da startuje direktno plaćanje dobavlјača od strane RFZO za isporuke bolnicama i domovima zdravlјa, što će smanjiti rizik da se novac nenamenski troši. Nakon uspostavlјanja kontrole plaćanja ‎očekuje se i razrešenje pitanja već nagomilanih obaveza.

S druge strane, apotekarske ustanove ostaju na starom načinu finansiranja, a već dugo se urušavaju zbog neadekvatno propisane marže. Plan države da ih privatizuje nije adekvatan i sa privatizacijom se pokušava kad su već blokirane i nefunkcionalne. Pravi put bio bi da se donese odluka da su neophodne društvu, uz niz mera koje će omogućiti održivo poslovanje, ili da se uđe u proces privatizacije dok još imaju neku vrednost. Potrebne su nam hrabre odluke koje će dugoročno obezbediti nesmetano snabdevanje, bez dalјih negativnih posledica po dobavlјače i državni budžet. Dugovi apotekarskih ustanova su po novom Zakonu o zdravstvenoj zaštiti predati u nadležnost lokala bez adekvatne analize ‎tih dugova i opštinskih budžeta. U nekim slučajevima može se desiti da se nelikvidnost apoteka samo prelije u nelikvidnost lokalne samouprave. 

U Sivoj knjizi 11, preporuka za unapređenje sistema nabavke i plaćanja lekova ponovo je među 10 prioritetnih. Želimo da radimo s Vladom Srbije na njenom rešavanju kroz formiranje zajedničke grupe jer se taj recept pokazao uspešnim u suzbijanju sive ekonomije i pozicioniranju Srbije na Doing bussines listi.