Brže zakazivanje pregleda i veće plate prioriteti u zdravstvu

Podaci najnovijeg NALED-ovog istraživanja pokazali su da je svaki drugi građanin Srbije zadovoljan kvalitetom usluga u državnim zdravstvenim ustanovama, ali da se za njegovo unapređenje najpre treba pozabaviti nedostatkom kadrova i nedovoljnom motivisanošću zdravstvenih radnika objasnila je za ,,Euronews Dan" koordinatorka za regulatornu reformu u NALED-u Isidora Šmigić. 

- Svaki drugi ispitanik istakao je da nema problem da zakaže pregled i da kod lekara stigne za najviše mesec dana. Međutim, 37% pacijenata, u poslednje tri godine nije došlo na red za intervenciju, jer im je usluga bila hitno potrebna i nisu mogli da čekaju ili termina uopšte nije bilo. Sa druge strane, istraživanje pokazuje da su građani nedovoljno informisani o elektronskim uslugama u zdravstvu - kaže Šmigić i dodaje da servise kao što su eZdravlje i Moj RFZO koristi manje od petine ispitanika.

Istraživanje o zadovoljstvu građana i lekara državnim zdravstvom sproveli su NALED i Ipsos, uz podršku projekta E-zdravlje, finansiranog od strane Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), koji pruža podršku digitalizaciji i unapređenju zdravstvenog ambijenta u više od 20 zemalja širom sveta, među kojima je i Srbija. 

- Doktori ističu da posvete i do 40% radnog vremena medicinskoj dokumentaciji, koja se pretežno vodi na papiru. Od digitalizacije na prvom mestu očekuju da dobiju jedinstveni eKarton pacijenta sa istorijom bolesti i umrežavanje ustanova na sva tri nivoa zdravstvene zaštite radi efikasnijeg protoka informacija - kaže Šmigić. 

Ispitani lekari su za dobre strane sistema naveli posvećenost svom poslu i stručnost medicinskih radnika, dok su sa druge strane, kao najveće probleme prepoznali preopterećenost osoblja i niske plate, kao i previše papirologije. 

- Bolja organizacija posla, manje gubljenja vremena na papirologiju, brže zakazivanje pregleda, nabavka opreme i povećanje zarada su prioriteti za jačanje i unapređenje zdravstvenog sistema. S obzirom da se digitalizacija pokazala kao alat koji je doprineo efikasnosti, želimo da ohrabrimo i građane i lekare da koriste digitalne usluge i sisteme - dodaje Šmigić. 

Snimak celog gostovanja možete pogledati na linku


Povezani Sadržaji

Vesti

Britanski eksperti: Srbija da što pre digitalizuje podatke iz zdravstva

26.04.2023

Digitalizovani zdravstveni podaci su nam neophodni za klinička istraživanja,...Pročitaj vest
Vesti

Formirano Koordinaciono telo za digitalizaciju zdravstvenog sistema

19.01.2021

Vlada Srbije formirala je Kordinaciono telo za digitalizaciju zdravstvenog...Pročitaj vest
Vesti

Formirano Koordinaciono telo za digitalizaciju zdravstvenog sistema - stiže eKarton

31.01.2021

Iako je integrisani zdravstveni informacioni sistem (IZIS) zamišljen kao...Pročitaj vest
Vesti

Predstavljen nacrt plana za razvoj digitalnog zdravstva

25.01.2021

Direktorka za regulatornu reformu u NALED-u Jelena Bojović predstavila je nacrt...Pročitaj vest
Vesti

Zdravstvene usluge na klik za dva miliona građana Srbije

11.02.2022

Uputi, recepti i bolovanja, zakazivanje pregleda, laboratorijskih analiza i...Pročitaj vest

Ova stranica koristi kolačiće kako bismo vam obezbedili najbolje korisničko iskustvo. Ukoliko nastavite da pretražujete stranicu, pristajete na korišćenje kolačića.

NASTAVITE SAZNAJTE VIŠE