Obrazovanje u digitalno doba

O iskustvima i načinima izvođenja projektne nastave u onlajn okruženju nastavnika iz Srbije, Hrvatske, Mađarske i Severne Makedonije ali i o nedavno objavljenom Priručniku za projektnu nastavu i nastavu na daljinu, govorilo se na današnjoj „Regionalnoj konferenciji o obrazovanju u digitalno doba: Projektna nastava u onlajn okruženju“ koju je NALED organizovao u saradnji sa Inicijativom za reformu obrazovanja u Jugoistočnoj Evropi. 

Učesnicima vebinara najpre se obratila Anamarija Viček, državna sekretarka u Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, te pozdravila napore NALED-a da se o Priručniku za projektnu nastavu i nastavu na daljinu čuje i van granica Srbije. 

-Vanredno stanje i kriza izazvana pandemijom odrazili su se podjednako na sve sfere života, uključujući i obrazovanje. Situacija se menja iz dana u dan te u skladu sa tim promenama moramo menjati i način izvođenja nastave. Iako su se nastavnici u Srbiji snašli neočekivano dobro, Priručnik nam je došao u pravi čas pa bih iskoristila priliku da zahvalim svima koji su učestvovali u njegovoj izradi. Pored toga, drago mi je što smo pronašli način da se po ovom pitanju povežemo kao region i kroz razmenu iskustava doprinesemo kvalitetu nastave u našim zemljama - rekla je Viček. 

Reči podrške stigle su i od Tine Šarić, predstavnice Incijative za reformu obrazovanja u Jugoistočnoj Evropi koja je panelistima poručila da je njena organizacija uvek spremna da pomogne nastavnicima u unapređenju izvođenja nastave i omogući razmenu iskustava sa kolegama iz ovog dela Evrope. 

U radnom delu konferencije, učesnici su mogli da čuju više o konkretnim primerima i načinima izvođenja projektne nastave koje su dale nastavnice iz Srbije, Hrvatske, Severne Makedonije i Mađarske. Između ostalog, direktorka Osnovne škole „Milan Rakić“ iz Mionice govorila o prednostima onlajn platformi za povezivanje dece iz Srbije sa vršnjacima iz drugih zemalja sveta, učenju o različitim kulturama i širenju vidika. Njene koleginice iz Hrvatske, nastavnice Jelena Đurđević i Ivana Petrošanec Pišl iz srednje škole Matije Antuna Reljkovića istakle su pogodnosti video lekcija i angažovanja učenika na polju zaštite životne sredine kao dobar vid nastave na daljinu i projektne nastave. 

Na završnom delu vebinara, okupljenima su se obratili autori Priručnika za projektnu nastavu i nastavu na daljinu, Deniz Hoti, izvršni direktor Organizacije za razvoj karijere i omladinskog preduzetništva „Conecting“ iz Pančeva, kao i Milan Petrović, team leader organizacije „Nauči me“ iz Niša. Oni su podsetili prisutne da je svrha priručnika da pomogne nastavnicima u izvođenju projektne i nastave na daljinu u uslovima pandemije, te da je do sada preveden na 6 regionalnih jezika – mađarski, rumunski, rusinski, slovački, hrvatski i bosanski. Novina je da su u pripremi izdanja na albanskom i bugarskom jeziku.

Izradu priručnika sproveli su NALED, organizacija „Connecting“ iz Pančeva i organizacija „Nauči me“ iz Niša u saradnji sa Zavodom za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja (ZUOV) u okviru projekta Javno-privatni dijalog koji finansira USAID.


Povezani Sadržaji

Vesti

Nagrađeni pobednici konkursa Magija je u rukama nastavnika

30.06.2020

Učenje kroz društvene i video igre, organizovanje novinske agencije,...Pročitaj vest
Vesti

Projektna nastava kao savremeni model podučavanja

26.08.2020

Održan vebinar „Prednosti, izazovi i razlike projektne nastave i nastave na daljinu“ i predstavljen i Priručnik za...Pročitaj vest

Ova stranica koristi kolačiće kako bismo vam obezbedili najbolje korisničko iskustvo. Ukoliko nastavite da pretražujete stranicu, pristajete na korišćenje kolačića.

NASTAVITE SAZNAJTE VIŠE